And the winner is ....

Vorig artikel Volgend artikel
1144965026spinAwards

De jaarlijkse Spin Awards zijn weer vergeven. Media Republic won vanavond maar liefst drie prijzen, twee zilveren Spin Awards (voor Eccky en Tapvat) en de (gouden) Innovatieprijs (voor Eccky).

Opmerkelijk, want om te winnen moeten bureaus ook de effectiviteit van hun inzending kunnen aantonen, en Eccky moet zich in de praktijk nog maar bewijzen. Eccky heeft volgens de jury echter wel internationale potentie: een echt interactief exportproduct, aldus het juryrapport.

Lost Boys mag met twee prijzen naar huis, waaronder een gouden Spin voor Hi Bling en een zilveren voor Sportlife Deep

Nokia20Lives won goud, en heeft volgende maand ook nog eens kans op een Webby Award met deze inzending.

Anders dan vorig jaar was er ditmaal wel een gouden winnaar in de categorie Crossmedia: de jury kon dit jaar natuurlijk niet op de Postbankpas heen, van LeukwerktWorldwide / Oer-Satama. De categorie Online Campagne kende de meeste winnaars, met goud voor Hi Bling en zilver voor Sneeuwbol en Tapvat.

Daarnaast ging de publieksprijs voor Beste Interactieve adverteerder naar Heineken, en de Publieksprijs voor beste interactieve bureau naar Euro RSCG.

De volledige lijst met prijswinnaars:

Goud - Hi Bling in de categorie Online Campagne (bureau Lost Boys ism Mindshare Interaction, FHV, Backbone) - Nokia 20Lives in de categorie Websiteconcept (bureau Euro RSCG 4D/Nokia) - Mijn Postbankpas in de categorie Crossmedia (bureau Leukwerktworldwide/Oer-Satama) - De Innovatieprijs gaat naar Eccky (bureau Media Republic)

Zilver - Sneeuwbol voor Pakistan in de categorie Online Campagne (bureau Publicis Dialog) - Tapvat introductiecampagne in de categorie Online Campagne (bureau Qi, Media Republic en Brand New Telly) - Car Spotter in de categorie Mobiel Concept (bureau For Sale Communicatie) - Music Downloads Party in de categorie Mobiel Concept (bureau PPGH/JWT) - Eccky in de categorie Vrije Interactieve Concept (bureau Media Republic) - Innercity The Game in de categorie Gaming Concept (bureau Lloyd and Acardi, Ahead of the game) - Sportlife Deep in de categorie gaming concept (bureau Lost Boys)

In totaal waren 32 inzendingen genomineerd. (Elsbeth/Molblog.nl)

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies