Marketing17.03.2005

ilse Media komt met een “faire” tariefstructuur


1111071871ilse.jpg
1111071871ilse.jpg

Begin april introduceert ilse media een nieuwe tariefstructuur voor advertentieposities op het ilse media netwerk. Na meer dan 10 jaar van ‘pionieren’ op de internetmarkt wordt de waarde van adverteren op internet steeds beter inzichtelijk. Inspelend op nieuwe inzichten neemt Nederlands grootste internet uitgever het voortouw bij het introduceren van transparante, “faire” en marktconforme advertentietarieven.

Paul Molenaar, algemeen directeur: “Internet als advertentiemedium is in toenemende mate een alternatief voor de traditionele media. Na jarenlang pionieren zien we dat internet serieus genomen wordt. Initiatieven als het bereiksonderzoek van STIR onderschrijven dat en online bestedingscijfers bewijzen dat internet steeds belangrijker wordt binnen de mediamix. Het is dus alleen maar logisch dat we ook nu met een tariefstructuur komen die inspeelt op een verdere professionalisering en transparantie van het medium” .

Om tot marktconforme advertentietarieven te komen heeft ilse media onderzoek laten uitvoeren waarbij bruto prijzen zijn vergeleken met werkelijk betaalde CPM prijzen binnen het eigen netwerk en tarieven elders in de markt.

Met de invoer van marktconforme tarieven verandert ook het kortingenbeleid dat Nederlands grootste internetuitgever voert. Marita van Wijngaarden, sales manager bij de ilse media groep: “Wij steken onze energie veel liever in een uitstekend advies in plaats van langdurende en soms moeizame onderhandelingen over kortingspercentages. Bovendien hechten we er waarde aan dat de prijs is gebaseerd op de waarde die een advertentie vertegenwoordigt voor de klant. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de nieuwe tarieven en de contractstaffel die daarbij hoort, overeenkomen met verwachtingen in de markt.”

De nieuwe tarieven zijn gebaseerd op een combinatie van aspecten die waarde toevoegen aan een internet advertentiecampagne, waaronder de breedte van het bezoekerprofiel van een website, het totale bereik op een site of binnen het ingezette netwerk, de positie op de pagina (boven of onder de ‘scroll’, bijvoorbeeld), en het type en formaat van de uiting.

Verder lezen over Itv

Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs

Quadia, bekend van online video, is met Breast Cancer TV genomineerd voor de internationale World Summit Award (WSA). Deze prijs wordt mede uitgereikt door de VN en heeft als doel om de digitale samenleving toegankelijk...

Media27.08.2013

Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs

Apple wil reclamevrije TV aanbieden

Apple zou op dit moment in onderhandeling zijn met een aantal Amerikaanse TV-aanbieders over een premium televisie abonnement waarmee consumenten live televisie kunnen kijken en reclames kunnen overslaan met hun Apple TV...

Technology16.07.2013

Apple wil reclamevrije TV aanbieden

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes in deze enorme vergaarbak aan online video op het...

Entertainment12.07.2013

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes nou in d...

Entertainment21.06.2013

5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? Er staat tegenwoordig zo ongelooflijk veel video online, te bekijken wanneer jij het wilt. Maar hoe vind je de pareltjes nou in d...

Entertainment31.05.2013

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat tenslotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: De WappZapp selectie van 5 k...

Entertainment26.05.2013

5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp

5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaalt wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat tenslotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: Alvast een selectie van 5 ki...

Entertainment04.05.2013

5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp

5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Ook zo genoeg van de TV die bepaald wat je kijkt? Dat is toch niet meer van deze tijd! Alles staat ten slotte ook online, te bekijken wanneer jij het wilt. Daarom wekelijks voor Dutch Cowboys: Alvast 5 kijktips die deze...

Entertainment19.04.2013

5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp

Verder lezen over Stir

comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit

comScore maakt vandaag bekend dat het een volledig pakket analyseservices voor publieksmetingen en advertentieanalyses in Nederland op de markt wil brengen. Deze aankondiging volgt op de succesvolle lancering van het com...

Advertising04.06.2013

comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

JIC STIR heeft vandaag nieuwe cijfers bekend gemaakt over het gebruik van internet in Nederland. In 2011 groeide het gebruik van internet met 18%. Een klein deel van deze groei wordt veroorzaakt door de toename van het a...

Online21.03.2012

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

JIC STIR heeft na wat zij zelf omschrijven als een intensieve tenderperiode van bijna anderhalf jaar, een Letter of Intent getekend met het consortium bestaande uit comScore en Intomart GfK voor de opzet en uitvoering va...

Online01.07.2011

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010

De STIR heeft zojuist via een persbericht de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2010 gepubliceerd. De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites reg...

Online17.03.2011

STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010

Nederlanders zijn langer online

Vandaag zijn nieuwe cijfers over de internetconsumptie in Nederland bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat de surfpopulatie in de eerste helft van 2010 is gestegen tot 86% tegenover 83% in 2009. Verder is de gemiddelde surft...

Online07.09.2010

Nederlanders zijn langer online

STIR Internet Marktmonitor 2009

STIR heeft de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2009 op haar website gezet. De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites registreert. Dit in te...

Online21.02.2010

STIR Internet Marktmonitor 2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Frans Kok is in het verleden onder meer werkzaam geweest bij Intomart GfK en is sinds 1 juni als onafhankelijk adviseur werkzaam in de mediabranche.Na de vo...

Online13.07.2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

STIR wordt JIC STIR

Op vrijdag 15 mei is het STIR internetbereiksonderzoek officieel ondergebracht in een Joint Industry Committee (JIC). Dat wil zeggen dat het onderzoek vanaf nu wordt uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van de exploi...

Online17.05.2009

STIR wordt JIC STIR