Goed gerichte marketing blijft zeldzaam

Vorig artikel Volgend artikel
Goed gerichte marketing blijft zeldzaam

Dit is de tijd van één op één, de tijd van communicatie op maat, van social networks, en van het kennen van uw klant. Maar laten we eerlijk zijn: hoeveel echt goed gerichte aanbiedingen krijgen we nu helemaal binnen? De meeste aanbiedingen die ik op mail zie binnenkomen zijn volledig generiek, en de enige personalisatie is de aanhef. En dan heb ik het nog niet eens over de viagra-aanbiedingen.

Maar heel af en toe komt er toch een aanbieding door waarbij ik zie dat er gewoon goed gebruik wordt gemaakt van de gegevens die een leverancier van mij heeft. En dat ik dat dan vervolgens ook nog als plezierig ervaar zegt al genoeg over hoe zeldzaam het is.

Afgelopen week kreeg ik een email binnen van de Bijenkorf. Direct en heel to-the point: "U heeft met uw Bij-Card inmiddels een puntentegoed ter waarde van 197 euro gespaard."

Vervolgens - en dan wordt het leuk - wordt mij een Samsonite koffer aangeboden, ter waarde van 250 euro. "U betaalt 53 euro..." Mooie upsell.

Nog mooier vond ik het toen een collega van mij op hetzelfde moment voor haar puntentotaal ook een aanbieding kreeg, met opnieuw een toepasselijk artikel, net 20% boven het puntenbedrag, in dit geval een zonnebril.

Natuurlijk, een klassiek voorbeeld van hoe het moet. Maar waarom ben ik dan toch zo verbaasd?

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies