Marketing29.04.2009

Smashing Pumpkins lanceren subscription service voor fans


smashing-pumpkins-lanceren-subscription-.jpg
smashing-pumpkins-lanceren-subscription-.jpg

De Smashing Pumpkins, 1 van de grootste rockbands uit de jaren negentig, start een eigen subscription service voor hun fans. Het model hiervan is als volgt:

Fans betalen 40 dollar en krijgen hiervoor 12 weken toegang tot exclusief foto- en videomateriaal dat gemaakt wordt in de studio van de Pumpkins. Volgens frontman Billy Corgan is het doel niet het maken van winst. “Het gaat erom dat fans de mogelijkheid krijgen om mee te kijken met het creatieve proces dat in de studio plaatsvindt tijdens het maken van het volgende Smashing Pumpkins album.”

Om het project van de grond te krijgen, moet er voldoende vraag zijn vanuit de fans. Als dit niet het geval is, stellen de Pumpkins het project uit.

Voor 40 dollar krijgen fans 12 weken toegang tot de content. Volgens de site van de Pumpkins geven ze minimaal 5 updates per week van 5 minuten. Dat betekent minimaal 25 minuten unieke audio of video content per week. Dit video materiaal maakt uiteindelijk deel uit van een film over de band.