Marketing02.06.2008

Lipton Experience volgens CCCP


lipton-experience-volgens-cccp.jpg
lipton-experience-volgens-cccp.jpg

Lipton heeft een nieuwe reeks (ijs)thee geintroduceerd: Lipton Clear Green. De campagne draait rond het thema ‘de momenten van zuivering die iedereen wel eens nodig heeft. Aan CCCP de vraag een productsite te maken en een online campagne te verzinnen die anders is dan anders.

CCCP maakte een hele mooie productsite die tegelijkertijd als viral wordt ingezet. Of is het een viral die tegelijk ook productsite is? De site werd op 26 mei door Favourite Website Awards (FWA) uitgeroepen tot Site Of The Day.

De bezoeker van de website komt in donkere werelden terecht. De eerste situatie bestaat uit een aantal autoís dat in een oneindige file staat. Het tweede filmpje laat een man zien die oeverloos achter geld en geld en nog meer geld aanjaagt, bijna letterlijk opgesloten in een ratrace.

En de derde variant is een vrouw die na een nacht feesten uitgeblust op de bank zit. Steeds als ze opstaat wordt ze met een hamer weer terug op de bank geslagen. In alledrie de gevallen transformeert de Clear Green site in zín geheel van donker en naargeestig naar licht en vrolijk wanneer er aan een flesje Lipton wordt getrokken: er ontstaat dan een wereld waarin de hoofdpersonen hun moment van zuivering beleven.

De hamer verandert in een wuivend theeblad, de file in een draaimolen, en de man in de tredmolen ontsnapt in een luchtballon. Voor de totstandkoming van de site werkte CCCP nauw samen met productiemaatschappij il luster, animatoren Blackbox en interactive agency Random.

Voor alle partijen was dit iets dat ze nog nooit eerder hadden gedaan. De randen van het internet werden dan ook opgezocht. Uiteindelijk is een site ontstaan die gebruik maakt van een unieke combinatie van stop-motion films en flash animatie.

Credits Klant : Lipton / Unilever

Bureau : CCCP

Animatie : Blackbox @ il luster productions

Website : Random

Geluid : Bob Kommer

Neem voor meer informatie contact op met Hugo van Woerden en/of Philip Brink bij CCCP. hugo@cccp.nl of philip@cccp.nl T 020 531 22 22

Leon Krijnen

Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com