Google Checkout Trends: wanneer koopt een consument mijn product (in de VS)

Vorig artikel Volgend artikel
1200339001shoes

Het opstellen van een marketingkalender is iets wat je door ervaring weet te optimaliseren. Je wilt natuurlijk de verkoop van je product op het juiste moment ondersteunen. Maar wanneer is het nou het preciese moment dat je marketing verricht en je bijvoorbeeld nieuwsbrieven verstuurt om optimaal gebruik te maken van het momentum waarop klanten kooplustig zijn?

Er zijn natuurlijk de marktcijfers van de bekende onderzoekbureaus en branchegegevens via de brancheverenigingen. Nu komt Google met Checkout Trends: wat was de verkoop van een bepaald product op een bepaald moment in 2007. De gegevens hiervoor komen uit Google’s eigen tool: Google Checkout. Het eigen betaalsysteem van Google. De resultaten komen uit de VS omdat dat het enige land is waar Google Checkout echt gebruikt wordt door webwinkels. Je moet de info dan ook lezen als zijnde de amerikaanse markt. Ik kan echter zeggen dat uit ervaring het verloop van verkoop over het jaar redelijk overeenkomt met verkoop in Nederland. Buiten officiele feestdagen die anders kunnen zijn (o.a. Thanksgiving). Dus wil je een inzicht krijgen welke dagen in het afgelopen jaar topdagen zijn geweest in de verkoop van jou product, en hoe je daar je marketingplanner op aan zou kunnen passen: check dan snel Google Checkout Trends Ook kun je producten met elkaar vergelijken en hoe ze verkochten in verhouding tot elkaar.

Marc van Venrooij

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies