Gaming11.06.2009

MMO exploitanten MMOLife en OciGrup SL bundelen krachten


mmo-exploitanten-mmolife-en-ocigrup-sl-b.jpg
mmo-exploitanten-mmolife-en-ocigrup-sl-b.jpg

Het gaat goed met de Gaming Industrie. Zo blijkt uit de keynotes tijdens het Festival of Games in Utrecht en uit de gesprekken in de wandelgangen. Ook MMO Life, het nieuwe bedrijf van game veteraan Reinout te Brake zit goed in de lift. Vandaag kondigde zij een partnership aan met het Spaanse OciGrup SL. Beide exploitanten ontwikkelen internationale MMORPG-websites die zich richten op diverse leeftijdscategorieën (teens, tweens and 20+). De samenwerking tussen de twee partijen gaat resulteren in een netwerk van MMO websites waarbij gelokaliseerde content centraal staat. Een aanpak waarmee Reinout eerder de basis legde voor het succes van casual games distributeur Spill Group.

MMO Life is middels deze formule met name sterk vertegenwoordigd in de regio’s Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland. OciGrup is vooral sterk vertegenwoordigd in Spanje, Italië en Zuid Amerika. MMO Life, een van oorsprong Nederlands bedrijf, en OciGrup SL, dat van origine Spaans is, zullen gaan samenwerken op het gebied van online marketing, business development en website ontwikkeling, waarmee ze voor game uitgevers een wereldwijde, en toch lokaal opererende partner zijn.

Ik ben uitermate verheugd met deze samenwerking en het potentieel van de samenwerking met OciGrup,” zegt Simon Usiskin, CEO van MMO Life. “Hun aanbod van websites complementeert die van MMO Life en hun kennis over de Zuid Amerikaanse markt zal onmisbaar blijken. Daarnaast zal ons totale aanbod van 1500 domeinen een prima platform zijn voor kruisbestuiving, zowel voor promoties, maar ook voor nieuws, reviews en dynamische content als web-tv, Iets wat we reeds hebben gerealiseerd met www.mmolife.tv

Volgens de jaarlijkse Global Entertainment en Media Outlook van PWC hebben ze in ondanks de crisis het tij mee. De omzet in online games stijgt met 10.6% bovengemiddeld. Hoewel de Zuid-amerikaanse markt naar verwachting minder hard zal groeien dat de Europeese en US markt, kan de combinatie ook hier slagen maken.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.