Events20.06.2014

Brandstorm gedomineerd door Aziatische teams


Maleisië is de winnaar van Brandstorm, een door L’Oréal georganiseerde marketinggame. 9.000 masterstudenten van 360 universiteiten uit ruim 40 landen namen deel aan deze 22ste editie. De finale, afgelopen week in Parijs, werd gedomineerd door Aziatische teams.

Brandstorm is een wereldwijde challenge waarbij studenten hun vaardigheden kunnen toepassen in de praktijk. Een uitgelezen kans om in de huid van een internationale brandmanager te kruipen én gespot te worden door potentiële werkgever L’Oréal. Inge Kaaijk-Wijdogen, Corporate Communication Manager L’Oréal Nederland: “Brandstorm maakt deel uit van onze internationale HR-strategie en is een ideale kans om talent te spotten dat met een frisse blik naar merken uit ons portfolio kijkt. We zien dit daarnaast als een nuttige invulling van onze mondiale maatschappelijke taak.”

Winnaars van de landelijke finales gingen op 12 juni door naar de internationale eindstrijd in Le Trianon, een theater uit de belle epoque in de Franse hoofdstad.

Kiehl’s
Deze editie stond Kiehl’s centraal, een in Nederland vrij onbekend cosmeticamerk dat huid- en haarproducten producten ontwikkelt. Van oorsprong is Kiehl’s een apothekersmerk. Volgens Eve Arnera, Assistant Vice President Global Marketing bij Kiehl’s, blijft het merk tot op de dag van vandaag trouw aan zijn heritage: “De combinatie van wetenschappelijk onderzoek, kwaliteit en het geven van persoonlijke service aan iedere klant”.

Maandenlang hebben de deelnemers zich in het merk en de markt verdiept en op basis daarvan een productlijn ontwikkeld die zich op mannen richt, inclusief een tweejarig communicatieplan. “De presentaties waren waanzinnig goed. Je kon aan de professionaliteit en kwaliteit zien dat de deelnemers zich goed in het merk verdiept hadden en er veel tijd en moeite in hadden gestoken”, zegt James Rickards, General Manager UK Luxury Alternative Brands, in 1997 zelf gerekruteerd via Brandstorm. 

De teams van Japan, Maleisië en Pakistan bereikten uiteindelijk de laatste ronde. Met catchy productlijnen als ‘Kiehl’s Eye Revival Mask’, met de achterliggende gedachte ‘masks are masculine’, en ‘Kiehl’s Suave & Scruff’ palmden zij de jury in. Volgens Rickards reflecteerden de presentaties de culturele verschillen tussen de teams. “De Aziatische teams vielen op vanwege hun uitstekende marktanalyse, presentatievermogen en digitale innovatie.”

Namens Nederland deden masterstudenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam mee. Ondanks dat ze het niet tot de laatste ronde hebben geschopt, zijn ze positief over hun deelname aan Brandstorm. Domenico Schipani was een van de Nederlandse finalisten: “De drie finalisten hebben de zaal enorm geëntertaind met hun presentatie en vielen daarmee echt op. Wij moesten het meer hebben van ons analytisch vermogen.”

Het Maleisische team Trilogics van Taylor’s University ging er met de winst vandoor. Met hun Kiehl’s Bold Back Line-lijn, speciaal bedoeld rug acne (‘bacne’), wisten ze de jury te overtuigen en wonnen ze €10.000. Ook maken zij, net als de andere deelnemers, kans op een baan bij L’Oréal.

Verder lezen over Innovatie

De Atlas-robot van Boston Dynamics is onherkenbaar geworden

Boston Dynamics heeft zijn nieuwe Atlas-robot geïntroduceerd en die ziet er heel anders uit dan zijn voorganger. Vooral het gezicht is een wereld van verschil.

Technology18.04.2024

De Atlas-robot van Boston Dynamics is onherkenbaar geworden

Facelift of faceswap?
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

SAP Labs France, een SAP-dochteronderneming die zich bezighoudt met R&D-activiteiten, kondigt de opening aan van haar Customer Experience Center in het Zuid-Franse technologiepark Sophia Antipolis.

Technology17.04.2024

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

​Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt

Het was een video die volledig viral ging, en terecht: Amazons kassaloze supermarkten. Nu lijkt het daar echter op terug te komen. Het verwijdert de Just Walk Out-technologie uit de Fresh-supermarkten in de Verenigde Sta...

Technology03.04.2024

​Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt

Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf

Als je een pacemaker hebt, dan ben je niet na één operatie klaar. Je moet regelmatig opnieuw onder het mes, namelijk om de batterij van het essentiële apparaat te vervangen. Daar komt in de toekomst mogelijk veranderi...

Technology01.04.2024

Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf

​Amazon introduceert app op met je handpalm te betalen

Het is geen waarzegger: Amazon introduceert een app waarmee je hand wordt gelezen. Niet om te bepalen hoe lang je levenslijn is, maar wel om vast te stellen hoe hoog je banksaldo is. Of nou ja, of het genoeg is om de bet...

Technology29.03.2024

​Amazon introduceert app op met je handpalm te betalen

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

Het is 420 meter lang en daarmee de langste hyperloop van Europa. We hebben het over het gloednieuwe European Hyperloop Center in Veendam. Het is te vinden bij Husa Logistics en kostte 7,5 miljoen euro om te bouwen. Spec...

Technology28.03.2024

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij

Eén van de redenen dat vorig jaar zoveel acteurs en scenarioschrijvers in Hollywood staakten, was de angst voor AI. Computergemaakte mensen kunnen immers veel engere stunts doen, hoeven niet te worden betaald en zijn al...

Technology24.03.2024

OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij

And so it begins
​Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein

Hij is volledig verlamd, maar kan schaakstukken verplaatsen via de computer zonder een muis of scherm aan te raken. Het is de 29-jarige Noland Arbaugh, een naam die geschiedenis heeft geschreven. Niet helemaal door zijn...

Technology21.03.2024

​Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein