Events28.03.2008

Web 2.0 Expo in San Francisco


web-2-0-expo-in-san-francisco.jpg
web-2-0-expo-in-san-francisco.jpg

Op 22 april 2008 gaat de tweede Web 2.0 Expo van start in San Francisco, vorig jaar doopten 8500 gedelegeerden de lijst met participanten, er wordt dit jaar voorzichtig geschat op meer dan 12000 bezoekers. Web 2.0 Expo wordt geproduceerd door O’Reilly Media, van Tim O’Reilly.

Het evenement belooft 4 volle dagen, conferenties en workshops die parallel lopen met een grote Web 2.0 vakbeurs. De Expo richt zich op de bouwers van de volgende generatie web: web-ontwikkelaars, product managers, internet ondernemers, marketeers, investeerders en de internet strategist.

Deze tweede editie van het succesvol Web 2.0 Expo concept dat qua inhoud nauw samenhangt met de Web 2.0 Summit (5-7 november) houdt een tussentijdse vinger aan de pols van het web ecosysteem en durft vooruit te kijken naar de volgende ontwikkelingen die wij op termijn mogen verwachtten van de Web 2.0 revolutie. Een vol programma waar de miskopen en misvattingen van de eerste generatie dichter aan het  licht worden gebracht maar er zal ook met nadruk gediscussieerd worden en informatie gedeeld over hoe we in de praktijk tot een verbeterde verstandshouding en kennis kunnen komen met de Web 2.0 technologie. De conferentie in San Francisco wordt gevolgd door 3 kleinere Web 2.0 Expo evenementen die plaats vinden  in New York, Berlijn en Tokyo.

Keynote sprekers
op Web 2.0 San Fransico zijn dit jaar onder meer Amit Mital (Microsoft), Tim O’Reilly (O’Reilly Media, Inc.), Max Levchin (Slide), Edwin Aoki (AOL), Mark Williamson (Dash Navigation, Inc.), Matt Cutts (Google), Mitchell Baker (Mozilla Foundation), Marc Andreessen (Ning).

Binnen het kader van de verschillende loopnummers op deze conferentie zien we ook de volgende namen van sprekers, de volledige lijst vindt u hier:

Stephanie Agresta (Affiliate Karma), Brian Aker (MySQL), Katrina Alcorn (Hot Studio), John Allspaw (Flickr (Yahoo!), Dion Almaer (Google), Daniel Appelquist (Vodafone), Dave Campbell (Microsoft), Ari Balogh (Yahoo!), John Battelle (Federated Media Publishing), Blaine Cook (Twitter, Inc.), Michiel de Boer (Zecco), Eric Freeman (Disney Online), Jim Gargan (IBM), Bob Iannucci (Nokia), David Recordon (Six Apart) en Joseph Smarr (Plaxo).

Uiteraard zal ik hierover verslag doen op Dutchcowboys.

Verder lezen over Web 2.0

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

We raken er bijna niet over uitgepraat: het Metaverse. Het ‘nieuwe’ internet. Of tenminste een nieuwe manier om het internet te benaderen. Maar, hoe zit dat dan met Web3? Dit zijn de verschillen én de overeenkomsten...

Metaverse27.01.2022

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

Web Summit heeft vandaag aangekondigd dat het Rise, één van de grootste techbeurzen in Azië, in maart 2022 nieuw leven in zal blazen. Na 5 jaar Hong Kong verhuist het evenement naar Kuala Lumpur. Blijkbaar ziet Web Su...

Tech in Asia03.12.2020

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

en plant een nieuw evenement in Tokyo
Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term 'responsive' gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maa...

Online30.11.2014

Infographic: Wat is responsive web design?

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Fressen oder Moral, zullen we elkaars zakken gaan vullen?We hebben nu wel genoeg gelezen dat je uit je comfort zone moet stappen om echt te veranderen. Dat er nu een tijd ontstaat waarin we sharen, transparant naar elkaa...

Media25.07.2013

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze...

Online18.12.2011

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

De politie staat niet bekent om innovatie. Ze lopen met oude mobieltjes, mogen niet op internet op de werkstations en hebben veel storingen. Toch spenderen ze 600 miljoen aan ICT, meer dan €10.000 per diender. Bij de d...

Media28.10.2010

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Onderstaande tabel toont de verschillende stadia van het Web. Web 1.0 wordt beschouwd als het web van de documenten en het begin van de "nieuwe economie" (HTML fase), Web 2.0 als het internet waarbij de computergebruike...

Online05.04.2010

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Succes Avatar door Social Media, Part II

In het populaire artikel geschreven door Jöran Maaswinkel wordt de vraag gesteld of het succes van film Avatar werd veroorzaakt door social media. Het artikel ontlokte menig reactie en leverde daarmee een interessant...

Social Media22.03.2010

Succes Avatar door Social Media, Part II