Web 2.0 Expo in San Francisco

Vorig artikel Volgend artikel
Web 2.0 Expo in San Francisco

Op 22 april 2008 gaat de tweede Web 2.0 Expo van start in San Francisco, vorig jaar doopten 8500 gedelegeerden de lijst met participanten, er wordt dit jaar voorzichtig geschat op meer dan 12000 bezoekers. Web 2.0 Expo wordt geproduceerd door O’Reilly Media, van Tim O’Reilly.

Het evenement belooft 4 volle dagen, conferenties en workshops die parallel lopen met een grote Web 2.0 vakbeurs. De Expo richt zich op de bouwers van de volgende generatie web: web-ontwikkelaars, product managers, internet ondernemers, marketeers, investeerders en de internet strategist.

Deze tweede editie van het succesvol Web 2.0 Expo concept dat qua inhoud nauw samenhangt met de Web 2.0 Summit (5-7 november) houdt een tussentijdse vinger aan de pols van het web ecosysteem en durft vooruit te kijken naar de volgende ontwikkelingen die wij op termijn mogen verwachtten van de Web 2.0 revolutie. Een vol programma waar de miskopen en misvattingen van de eerste generatie dichter aan het  licht worden gebracht maar er zal ook met nadruk gediscussieerd worden en informatie gedeeld over hoe we in de praktijk tot een verbeterde verstandshouding en kennis kunnen komen met de Web 2.0 technologie. De conferentie in San Francisco wordt gevolgd door 3 kleinere Web 2.0 Expo evenementen die plaats vinden  in New York, Berlijn en Tokyo.

Keynote sprekers
op Web 2.0 San Fransico zijn dit jaar onder meer Amit Mital (Microsoft), Tim O'Reilly (O'Reilly Media, Inc.), Max Levchin (Slide), Edwin Aoki (AOL), Mark Williamson (Dash Navigation, Inc.), Matt Cutts (Google), Mitchell Baker (Mozilla Foundation), Marc Andreessen (Ning).

Binnen het kader van de verschillende loopnummers op deze conferentie zien we ook de volgende namen van sprekers, de volledige lijst vindt u hier:

Stephanie Agresta (Affiliate Karma), Brian Aker (MySQL), Katrina Alcorn (Hot Studio), John Allspaw (Flickr (Yahoo!), Dion Almaer (Google), Daniel Appelquist (Vodafone), Dave Campbell (Microsoft), Ari Balogh (Yahoo!), John Battelle (Federated Media Publishing), Blaine Cook (Twitter, Inc.), Michiel de Boer (Zecco), Eric Freeman (Disney Online), Jim Gargan (IBM), Bob Iannucci (Nokia), David Recordon (Six Apart) en Joseph Smarr (Plaxo).

Uiteraard zal ik hierover verslag doen op Dutchcowboys.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies