DDMA bekijkt hoe Behavioral Targeting succesvol kan zijn

Vorig artikel Volgend artikel
DDMA bekijkt hoe Behavioral Targeting succesvol kan zijn

Behavioral Targeting is een steeds meer gehoorde term in datamarketing. Voor (digitale) marketeers ontstaat steeds meer data, op steeds meer verschillende plaatsen. Het is een kunst deze data goed te gebruiken en in te zetten. Het jouw klanten gericht aanbiedingen kunnen doen met behulp van behavioral targeting is voor velen ook nog een onbekende weg die men zal moeten gaan bewandelen. De DDMA wijdt er volgende week een iLounge aan.

Op resultblog gaat Marcel Vogels, oprichter en managing partner van onderzoeksbureau MeMo2, gespecialiseerd in meetbare (online)reclame-effecten, in op het onderwerp Behavioral Targeting.

Hoewel Vogels ziet dat er in Nederland nog weinig successen behaalt zijn met BH heeft hij een idee hoe het wel succesvol en effectief kan worden ingezet. “Als je nu wil targeten op bijvoorbeeld een ict-profiel, koop je advertentieruimte op bijvoorbeeld Tweakers.net. De website is gespecialiseerd in software, internet en algemene ict-onderwerpen en dus (mag aangenomen worden) drukbezocht door de doelgroep.”

Ook de marketingdoelstelling is belangrijk: “De doelstelling bepaalt de doelgroep”, zegt Vogels op Adforesult. Vogels raadt iedereen, ondanks het voorlopig beperkte succes, aan ‘gewoon’ te beginnen.

Op 19 maart spreekt Marcel Vogels over Behavioral Targeting de DDMA Ilounge 'Behavioral Targeting' in de Amsterdamse Balie.

Ook Bas Seelen, managing director bij Wunderloop, Patrick Vroklage, teammanager internet marketing bij OHRA,  Marcel Molenaar, commercial director bij Mailmedia en David Wolff, strategy director bij Isobar komen aan het woord, waardoor op deze middag een antwoord gegeven kan worden op de vragen:

- Waar moet je op letten bij behavioral targeting?
- Wat zijn de best practices?
- Hoe combineer je dit met eigen data?

Een en ander zal in goede banen worden geleid door moderator en Dutch Cowboy Gino Goossens.

In schrijven voor de iLounge kan op de website van de DDMA. Na de iLounge zullen we hier uiteraard verslag doen van deze bijeenkomst.

Lees het hele artikel over behavorial targeting en de ideeën van Vogels op het adforesultblog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies