Voetballers doen het online en veelal onder werktijd op VI.nl. De voetbalsite van Nederland en ook nogeens populairder dan de papieren versie. PCM lijkt crossmediaal op dreef. Na de digitale NRC nu dan een nieuw niche-product: wwww.sportwereld.nl. Natuurlijk ook in gedrukte vorm verkrijgbaar.
De look-and-feel oogt fris, helder, overzichtelijk en vol usability. Dat de uitstraling wel heel erg AD is zou ook weleens tegen deze nieuwe sportsite kunnen werken. Voetballers kunnen er goed terecht aan de rechterkant direct een overzicht van de actuele uitslagen uit de Nederlandse Eredivisie. Iets wat bij VI.nl nog weleens irritaties oproept aangezien daar wedstrijduitslagen uit binnen- en buitenland zijn gemixt.
Sportwereld.nl lijkt dan ook gemaakt door designers-redacteuren met een echt gevoel voor sport en het handige online verslaan van sportieve activiteiten.
In de internetcommunicatie een fraaie info-gelaagdheid:
– je scant de koppen voor het laatste nieuws
– alle berichten kennen een gelijkniveau foto-grootte
– van alle berichten kort de lead van het artikel: doorklikken is bijna niet nodig
Een portaal met rust en gevoel voor helder en snel nieuws brengen plus een aanzet tot portal-usability.
Wat mist zijn de 2.0-elementen. Waar zijn de ingezonden YouTubes van sportmomenten, de blogs van de sporters, het social media nieuws, de gekoppelde Hyves-profielen en de RIA’s* die de content persoonsgebonden maken of het buitenlandse sportnieuws met RSS in je eigen sportsite trekken.
O ja. De papieren krant verschijnt als Sportwereld elke dag. Uniek in Nederland.
* Rich Internet Application