Netflix en Popcorn Time steeds populairder

Netflix en Popcorn Time steeds populairder

Netflix inmiddels in één op de vijf huishoudens

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds de lancering op 11 september 2013 heeft Netflix in Nederland inmiddels een bereik van ongeveer 1,3 miljoen gebruikers. Een op de vijf huishoudens (17%) gebruikt Netflix. Ze gebruiken het intensief; negen op de tien gebruikers kijken minimaal wekelijks. Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week. Het is een belangrijk alternatief voor traditioneel televisie kijken. Een Netflix-gebruiker besteedt een kwart van zijn televisietijd aan Netflix. Toch blijven volgens het recent gehouden onderzoek consumenten rondkijken naar alternatieven..

Grote interesse in Popcorn Time

Vooral de series zorgen voor de populariteit van Netflix. Consumenten houden de oren en ogen open voor mogelijke alternatieven en vooral om een aanbod van actuelere films te kunnen bekijken. Drie op de tien consumenten die Popcorn Time kennen, maar het nog niet gebruiken, zijn geïnteresseerd in Popcorn Time. Geïnteresseerden twijfelen vooral over Popcorn Time, omdat deze dienst illegaal is en ze niet weten of Popcorn Time virussen bevat. Momenteel heeft Popcorn Time ongeveer 600.000 gebruikers (8% van de huishoudens).

Bron: Smart Electronics Monitor (Multiscope)

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies