Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
We weten het allemaal: ‘Beeld zegt veel meer dan 1000 woorden’. Daarom heeft streamingsdienst Netflix de afgelopen jaren heel wat onderzoek verricht als het gaat om beeld.
Persoonlijke thumbnails
Want wat blijkt: het design van de thumbnail die jij (misschien wel dagelijks?) in de carrousel voorbij ziet komen op Netflix is specifiek afgestemd op jouw interesses. Zo zou het zomaar kunnen zijn dat je vriend of vriendin een hele andere thumbnail ziet van dezelfde serie, documentaire of film dan jij. Op zich logisch, maar het is toch best bizar!
Big Data
Aan de hand van Big Data weet Netflix welke thumbnail jou gaat aanspreken en zal overtuigen om de content te gaan kijken. Het is voor Netflix belangrijk om hier op in te spelen. Volgens Netflix bepaalt namelijk de thumbnail van een serie, documentaire of film voor maar liefst 82% of je de content ook daadwerkelijk gaat zien.
Als het gaat om de thumbnails heeft Netflix al een aantal succesvolle strategieën die zij op dit moment al hanteren namelijk:
1. Close-ups met een explosieve emotie
Sprekende gezichten trekken de aandacht. We halen namelijk heel veel informatie uit gezichtsuitdrukkingen. We krijgen er een gevoel bij en bepalen zo of de content interessant is of niet. Dit is goed te zien in de onderstaande thumbnails. Zo blijkt de laatste thumbnail van Unbreakably Kimmy Schmidt het populairste onder het publiek te zijn. Ben jij het hiermee eens?
2. Regionale voorkeuren
Waarschijnlijk wist je dit al wel, maar er zitten ook regionale verschillen in de Netflix thumbnails. Een thumbnail in Nederland hoeft bijvoorbeeld niet per se populair te zijn in Duitsland. Iedere cultuur is anders en daardoor blijven regionale verschillen bestaan. Een voorbeeld hiervan zijn de thumbnails van Sense 8. Ieder land heeft een eigen voorkeur zoals je hieronder ziet.
3. Good guys vs. bad guys
Volgens Netflix trekken herkenbare en vooral de slechteriken meer engagement! Zo blijkt dat de boeven in bijvoorbeeld kinderfilms en actiefilms veel meer aandacht opleveren dan de helden. Dit is goed te zien in de onderstaande thumbnails van: Dragons: race to the Edge waar vooral de boeven worden afgebeeld.
4. Less is more
In thumbnails zie je nooit meer dan drie personen, hoe groot een cast ook is. Netflix heeft gemerkt dat het weinig zin heeft om een hele cast weer te geven. Gebruikers focussen zich namelijk slechts op één of twee personages als zij een thumbnail zien. Dit zie je in de thumbnails van Orange Is The New Black.
Door de thumbnails steeds beter af te stemmen ziet Netflix een duidelijke stijging in het aantal gestreamde uren en engagement van hun gebruikers. Heb jij al eens verschillen gemerkt in de thumbnails?
Verder lezen over Big Data
Technology25.10.2023
Nieuwe versie van de Technologie Kieswijzer staat online
Technology11.05.2023
KNMI moderniseert datastrategie met AWS
Voor betere detectie en classificatie van seismische activiteitOnline21.10.2022
Wikidata bereikt grens van 100 miljoen data items
Marketing20.09.2022
8 tweets om de Big Data Expo van 2023 vast in je agenda te zetten
Technology14.09.2022
Big Data Expo: veelzijdig evenement dat iedereen aangaat
Events09.09.2022
Volgende week: van Big Data naar Big Mac op de Big Data Expo
Marketing05.09.2022
Drie keynote-sprekers die je moet zien op de Big Data Expo
Marketing23.08.2022
3 redenen om een bezoek te brengen aan de Big Data Expo
Verder lezen over Netflix
Entertainment19.04.2024
Netflix-kijktip: Baby Reindeer schuurt, maar maakt wat los
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerGaming11.04.2024
Netflix Games Review: Dead Cells is lekker hardcore
Entertainment05.04.2024
Netflix-kijktip: Ripley is de beste Netflix-serie van 2024
Gaming03.04.2024
Netflix Games Review: Spiritfarer laat je niet meer los
Maar je móet.Entertainment02.04.2024
Bodkin belooft een betere Only Murders in the Building te worden
Gaming27.03.2024
Netflix Games-review: Into the Dead 2: Unleashed is fijn
Entertainment22.03.2024