Darklight, behind the scenes

Darklight, behind the scenes

Kijkje achter the schermen bij de nieuwste film van Philips TV

Vorig artikel Volgend artikel

Heb je de sneak preview van Darklight al gezien? Het is de nieuwste film van Philips TV, die aanstaande dinsdag 20 oktober in première gaat. Aan de hand van de Philips Ambilight-technologie wil Philips TV laten zien wat je met licht kunt doen. Twee jaar geleden was daar Light Waves, een spectaculaire korte surffilm met drie hoofdrollen: Christopher Wilson, Damien Hobgood en Ambilight op de golven van Dubai en de Malediven. Vorig jaar werden vier freeriders van wereldklasse 's nachts meegenomen naar de besneeuwde bergen van Alaska en British Columbia om de film Afterglow te maken, een van de meest fascinerende skifilms ooit gemaakt. Wie de films gezien heeft weet dat de toch al indrukwekkende beelden van surfers op wilde golven en freeriders door de verse poedersneeuw naar een nieuwe dimensie worden getild, en dat alleen maar door licht toe te voegen. Het is precies wat Ambilight ook met tv-kijken kan doen: de kijkervaring compleet maken.

Na surfers op wilde golven en freeriders op maagdelijk witte bergen, is het toneel nu aan mountainbikers Graham Agassiz, Matt Hunter en Matty Miles, die op hun mountainbike geboren lijken te zijn. Voor het maken van Darklight werkte Philips TV wederom samen met Sweetgrass Productions, een topteam voor het maken van sportfilms.

Darklight-utah
Het materiaal wordt op de rug van de crew naar boven gesjouwd
Darklight-montage-led
LED-lampjes worden met de hand gemonteerd
Darklight-making-of
38 nachten werkte de crew aan Darklight
Darklight-BTS
Glow in the dark
Darklight-sweetgrass
Darklight BTS - 4

The making of Darklight

Voor het maken van Darklight werd de lat nóg hoger gelegd, met de ruige rotsen van de Amerikaanse staat Utah en de bossen van Oregon als playground. Geen eenvoudig terrein voor het opnemen van een film met licht in de hoofdrol. Waar voor Light Waves en Afterglow het licht op weergaloze wijze in het water en in de sneeuw kon reflecteren, was voor Darklight het viervoudige aan materiaal nodig voor de gewenste effecten, dat op de rug van de crew naar de top moest worden gesjouwd.

Het bijzondere aan Darklight is dat je als kijker erachter komt dat het juist licht is wat de film naar een compleet nieuwe dimensie tilt. Natuurlijk zijn de kunsten van deze drie topmountainbikers fascinerend, maar het is licht in de vierde hoofdrol dat er een spektakel van maakt. En geloof me, de trailer is spectaculair, de complete film is daar het tienvoudige van.
Marloes de Hooge

Marloes is editor in chief van DutchCowboys en Travelvalley. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. Momenteel werkt ze aan haar eerste boek, een...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies