E-mail13.02.2017

​Liefde maakt blind: 5 eyeopeners voor je Valentijnsmail


Help, Valentijnsdag komt eraan! Een herkenbare noodkreet voor de verliefde man, verliefde vrouw…en voor de e-mail marketeer. Want ieder jaar sta jij voor de uitdaging om een creatieve en hartverwarmende campagne tot stand te brengen. En hoe stop je nu nét dat extra beetje liefde in je Valentijnsmailing? Daar geef ik je vijf tips voor in dit blog.

14 februari: Liefde mét verwachtingen

In de jaren 90 werd Valentijnsdag in Nederland en België binnen korte tijd een groot commercieel succes. Zoals te verwachten is, heeft de Nederlander niet de romantiek van de Fransoos en de Italiaan. Maar voor de marketeer die in kansen denkt: 58% verwacht niets speciaals, dus 42% wel. Lees: volop verkoopkansen!

Valentijnsdag en e-commerce: a happy couple

Oorspronkelijk profiteerden met name fysieke boekwinkels, lingeriewinkels en bloemenwinkels. Inmiddels heeft de e-commerce de beste kaarten in handen. InternetRetailer meldt dat online shoppers met Valentijnsdag 30% meer besteden dan offline shoppers. En e-mail marketing is bewezen één van de best converterende kanalen. Dat moet iedere webshophouder gelukkig stemmen. Aan de slag dus.

5 eyeopeners voor je Valentijnsmail

Waar start je? Waarschijnlijk bij de statistieken van het afgelopen jaar. Welke producten scoorden goed, hoe vonden bezoekers je website en hoeveel tijd zit er tussen het eerste bezoek en een daadwerkelijke aankoop? Zeer waardevol om naar te kijken. Nu nog op zoek naar de beste insteek. Deze vijf opties kun je kiezen:

1. Deel cadeautips en coupons

Het is best oké om te helpen met het zoeken naar het perfecte cadeau. Het grote voordeel: je hoeft niet zo veel anders te doen, behalve het kiezen van de beste Valentijnsproducten. HEMA biedt bijvoorbeeld cadeaus vanaf 1 euro.

2. Gebruik het inhaakmoment

Alles is mogelijk in de liefde. Vaak zijn de leukste Valentijnsmails de berichten die creatief inhaken op het moment. HP doet dit leuk door de kortingscode “SAMEN” te promoten.

3 Geef advies met een leuke knipoog

Advies met Valentijnsdag is altijd welkom…toch mannen? In dit geval gaat het om advies voor vrouwen van Cocon: “When in doubt, wear red”. Uiteraard aangevuld met aanbevelingen uit de rode garderobe.

4 Voorkom last minute stress

Valentijnsstress? Niet als jij er voor zorgt dat je lezers de perfecte oplossing aangereikt krijgen. Domino’s doet dit door in de Valentijnsdeal naast een pizza een gratis dessert aan te bieden. Romantisch!

5. Kies het ultieme moment

Het beste moment kiezen voor je mailing is altijd een uitdaging. De meeste Valentijnsinkopen worden een week van tevoren gedaan. Het beste wat je kunt doen is deze les uit je eigen rapportage trekken, of een héél creatief moment kiezen. Het laatste deed Coolcat.

Nog meer tips?

Wil je meer weten over het combineren van creatieve e-mail marketing campagnes met e-commerce? Download dan de white paper E-commerce en e-mail marketing. Veel plezier en succes met Valentijnsdag, zowel persoonlijk als zakelijk.

Geschreven door: Bas van Eeuwen – Social & Video Marketeer – MailPlus BV

Verder lezen over Email Marketing

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

E-mail31.03.2022

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

Verder lezen over Spotler

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

De Spotler Group blijft investeren in gepersonaliseerde e-commerce en kondigt de overname aan van Shopping Minds B.V., een cloud customer data platform dat is gebouwd om marketeers beter inzicht en gerichte omnichannel w...

E-mail02.08.2023

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

en blijft uitbreiden als Commerce Experience Platform
​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Met trots presenteert Spotler alweer de achtste editie van het Nationaal Email Onderzoek! Het onderzoek laat een compleet beeld zien van het Nederlandse e-mail gebruik en omgang met social media. Daarnaast laat Spotler...

E-mail05.10.2021

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

advertorial
​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

De Spotler Group maakt vandaag bekend verheugd te zijn met het verwelkomen van Squeezely in haar groeiende portfolio van gelijkgestemde marketingtechnologiebedrijven. Met meer dan 100 e-commerce klanten heeft Squeezely h...

Marketing02.08.2021

​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

Je snapt de definitie van e‑mail marketing automation en je wilt er ook liever vandaag dan morgen mee aan de slag. Maar waar moet je beginnen? Door termen als triggers, leadscoring, campagnes met verschillende mailings...

E-mail31.05.2021

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

advertorial