​Beperk irritaties bij ontvangers van je nieuwsbrief

​Beperk irritaties bij ontvangers van je nieuwsbrief

Blijf niet hangen in oude 'trucjes' en gewoontes

Vorig artikel Volgend artikel

Als consument kun je best geïrriteerd raken als je merkt dat bedrijven je proberen in te palmen met allerlei mooie praatjes of beloftes. Marketing is er op gericht om mensen te teasen, maar dit doe je niet door constant maar oude 'trucjes' in te zetten waar niemand meer intrapt.

Personalisatie in de onderwerpregel kan een aanvulling zijn en in sommige gevallen ook leiden tot een hoger open ratio maar niet met woorden als 'Esther, speciaal voor jou: 2+1 gratis!'. Natuurlijk weet ik dat ik niet de enige ben die deze mail ontvangt. Als ik een enkele keer zo'n mail krijg, dan kan ik dat nog begrijpen, maar ik heb al zeker 10 x een mail ontvangen van deze afzender met een zelfde soort onderwerpregel. Dit is best frustrerend en ik heb ook al tijden geen mail meer van ze geopend dus het werkt averechts. Verzin eens wat nieuws.

blog irritaties screenshot 1

Bol.com is ook een bekende afzender die dit vaak gebruikt in mailings. Persoonlijke boodschappen zijn leuk maar niet als ze te vaak worden ingezet dat het ongeloofwaardig wordt. Er zijn genoeg manieren om goede onderwerpregels te verzinnen als je inspeelt op de behoefte van de mens maar tegelijkertijd ook eerlijk bent. Je kunt hiervoor vasthouden aan 4 basismotivatoren:

1. Hebzucht (Verdienen, besparen, iets gratis krijgen, kans op winnen)

blog irritaties screenshot 2

2. Angst (Door onzekerheid op zoek naar veiligheid en zekerheid)

blog irritaties screenshot 3

3. Status (Mensen willen ergens bij horen en zo gezien worden)

blog irritaties screenshot 4

4. Ontplooiing (Mensen willen zich ontwikkelen, leren en groeien)

blog irritaties screenshot 5

Overige irritaties

Voorkom ook andere irritaties zoals te vaak e-mails ontvangen, onduidelijkheid over wie de afzender is, misleiding, lelijke opmaak door niet geoptimaliseerde template voor mobiel (responsive), te veel artikelen (vooral op mobiel vervelend), irrelevante inhoud en na het doorklikken op een niet responsive website terechtkomen waardoor soms niet te lezen. Als je deze irritaties voorkomt, is de kans kleiner dat iemand zich afmeld voor de nieuwsbrief. Ga dus aan de slag met onderwerpregels, frequentie van de nieuwsbrief, responsive template en website en de (dynamische) content.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies