Een leven lang met Outlook

Vorig artikel Volgend artikel
1099677180outlook-toolbar

Iedereen zal het herkennen, we brengen een steeds groter gedeelte van onze werktijd door in de virtuele omgeving van onze inbox. Hoe we omgaan met die dagelijkse spam van berichten is voor de meesten onder ons echter niet gestructureerd. Meestal zapt een ieder over de inbox en kiest op basis van verzender of titel zo z'n prioriteiten. Gelukkig zijn er Amerikaanse efficiëntie-goeroe’s die ons daarbij willen helpen . David Allen bijvoorbeeld, auteur van Getting things done. Zijn methodologie om met e-mail om te gaan, verschilt niet zo erg van een aantal andere populaire modellen zoals de “vier D’s” (Do, Dump, Defer, Delegate) of FAT (File, Act, Toss). Het principe: voor elke binnenkomende mail beslis je meteen of het al dan niet om een “actionable” item gaat, dus of er een opdracht in vervat zit die uitgevoerd moet worden. En dan beslis je wát je ermee gaat doen: meteen uitvoeren, delegeren, uitstellen of gewoon vergeten. Meer van dit alles kun je lezen op de website www.davidco.com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies