Automotive04.12.2015

Wil jij ook in 2016 nog steeds maar 7% bijtelling als leaserijder?


Mitsubishi Motors biedt je nu nog de kans om dit jaar de Outlander PHEV op kenteken te krijgen

Wil jij ook in 2016 nog steeds maar 7% bijtelling als leaserijder? Dat is een vraag die de meeste leaserijders ongetwijfeld met ‘ja’ zouden willen beantwoorden. Alleen het ‘ja’ is niet genoeg. Mede dankzij onze complexe wetgeving is het aantal auto’s wat nog voor de lage bijtellingstarieven in aanmerking komt inmiddels steeds kleiner.

Waarschijnlijk knarsetanden ook heel wat leaserijders die hun leasecontract begin volgend jaar zien aflopen en waarschijnlijk worden zij geconfronteerd met hogere lease-tarieven. Voor hen is het zaak nu nog een auto te bestellen waarvan de bijtelling per 1 januari verandert en deze nog in 2015 op kenteken te zetten. Alleen hiermee profiteer je dan nog van de huidige fiscale regels en daarmee ook van een lagere bijtelling.

De afgelopen jaren is er nogal wat veranderd als je kijkt naar de regelgeving omtrent fiscale wetgeving. Als je als leaserijder de afgelopen jaren een overstap hebt gemaakt naar een auto met een lage C0₂-uitstoot weet je daar alles van. In 2016 is het wat dat betreft allemaal een stuk minder aantrekkelijk en gaan de leasetarieven voor de meeste auto’s in de ‘gunstige bijtelling-categorieën’ aanzienlijk omhoog.

Bijtelling in 2016

  • Auto’s met ‘0’ gram C0₂-uitstoot behouden de 4% bijtelling
  • Auto’s met ‘1-50’ gram C0₂-uitstoot gaan van 7% naar 15% bijtelling
  • Auto’s met ’51-82′ gram C0₂-uitstoot gaan van 14% naar 21% bijtelling
  • Auto’s met ’83-110′ gram C0₂-uitstoot gaan van 20% naar 25% bijtelling
  • Auto’s met ‘>110’ gram C0₂-uitstoot behouden 25% bijtelling

Overduidelijk is dat het leasen van zogenaamde voordelige lease-auto’s aanzienlijk meer geld gaat kosten en dat de auto’s in de voordelige bijtellingscategorieën van 7% en 14% modellen alleen nog dit jaar verkrijgbaar zijn en dat geldt onder andere voor één van de populairste auto’s in deze categorie, de Mitsubishi Outlander PHEV. Deze ruime SUV zag zijn populariteit letterlijk vervijfvoudigen toen deze in 2012 op de markt kwam.

De tweede generatie en volledig vernieuwde Outlander PHEV die nu bij de dealer staat betekent voor Mitsubishi Motors een nieuw hoofdstuk. De vernieuwde Outlander PHEV is tevens het eerste productiemodel met Mitsubishi’s nieuwe Dynamic Shield-design. Wil je nog maximaal profiteren van de lage 7% bijtelling, ga dan snel naar de dealer. Hij kan er voor zorgen dat de vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV nog dit jaar op kenteken komt te staan.

De Mitsubishi Outlander PHEV blijft tot op de dag van vandaag de best verkochte plug-in hybride in Nederland.

Redactie Carrepublic

De redactie van Carrepublic schrijft dagelijks over nieuws uit de automotive industrie. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.