Inzicht in het online bannergebruik over 2015 [Infographic]

Inzicht in het online bannergebruik over 2015 [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

De customer journey is hot. Overal wordt gesproken over het bedienen van de gehele customer journey, de funnel, het AIDA model. Geef het beestje een naam. De ervaring leert dat het inderdaad een goede aanpak is.

Onmisbaar in het customer journey- / funnelverhaal is het creëren van awareness. Daarvoor worden in veel gevallen banners ingezet via het Google Displaynetwerk. Bij Expand Online zet men veel displaycampagnes in en kwam er iemand met het idee om eens wat cijfers op een rijtje te zetten. Na flink wat onderzoek en draaitabellen, may we present you: Een infographic met alle facts & figures van het online bannergebruik in 2015.

Opvallendheden

  • Banners zorgen voor 70% van alle vertoningen.
  • Meer dan de helft van alle klikken was afkomstig van mobiel of tablet.
  • De doorklikratio op mobiel ligt 4x hoger dan gemiddeld gezien op desktop.
  • De kosten per klik zijn nog steeds 15-20% lager dan op desktop.
  • Qua type banners scoort flash het beste op doorklikratio, echter zijn er veel argumenten om toch HTML5 in te zetten.
EXPAND_INFO_BANNERS_Opzet5

Deze blogpost is geschreven door Fieke Ripping, Expand Online.

[Afbeelding © vectorfusionart - Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies