De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bij Twitter is men altijd op zoek naar nieuwe manieren om de mogelijkheden van targeting te verbeteren. Het kan altijd nog wat beter en preciezer, om merken zo nog meer engagement en betere prestaties te bieden.
Ruim op tijd voor World Emoji Day (17 juli) kondigen ze nu de mogelijkheid aan van emoji keyword targeting voor Twitter Ads.
Volgens de Oxford Dictionary was het woord van het jaar in 2015 namelijk deze emoji:
Emoji’s
Emoji’s zijn dus niet meer weg te denken in deze wereld, zowel mensen, uitgevers als merken gebruiken het voor uiten van hun gevoelens. En sinds 2014 zijn er alleen al via Twitter meer dan 110 miljard emoji’s verstuurd.
Adverteerders
Adverteerders op Twitter kunnen nu mensen gaan targeten die recent een emoji hebben gebruikt in een eigen tweet, of betrokken zijn geweest bij een tweet met emoji’s.
Deze nieuwe functie maakt van het gebruik van een emoji op hoe de stemming of de denkwijze van de betreffende persoon is. Dit biedt marketeers nu nieuwe unieke mogelijkheden. Merken kunnen nu:
- In contact komen met mensen op basis van hun uitgedrukte gevoelens
- Mensen targeten die food emoji’s tweeten
- Mensen bereiken gebaseerd op hun passie
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024