De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Slash ‘n Burn Awards zijn de eerste Nederlandse bekroningen voor reclame die is afgewezen, of om een andere reden nooit het daglicht heeft gezien. Hiervoor kunnen alle Nederlandse reclamecreatieven hun beste, nooit vertoonde werk inzenden. Op 1 juni a.s. vindt de uitreiking plaats.
Creativiteit laat zich niet beteugelen, maar het laat zich soms wel lastig verkopen. Ieder jaar belanden zo duizenden reclameideeën voorgoed in de prullenmand, om duizenden verschillende redenen. Is afgewezen reclame daarom slechte reclame? Vaak wel. Maar archieven, containers, harddisks en portfolio’s zijn ook schatkamers vol miskende genialiteit; genialiteit die het verdient om gewaardeerd te worden. Waar andere reclamefestivals hun speurtocht naar briljant werk beperken tot gepubliceerde uitingen, gaat Slash ‘n Burn op zoek naar nooit vertoonde parels die om wat voor reden dan ook in de vergetelheid dreigen te raken. Doel: creativiteit zichtbaar maken die anders voor de wereld verstoken blijft.
Alle Nederlandse reclamecreatieven kunnen hun beste, nooit gepubliceerde werk inzenden voor de Slash ‘n Burn Awards 2006. Een korte uitleg is gewenst, maar strategische onderbouwingen en ellenlange rationales zijn niet noodzakelijk. Die krijg je als consument ook niet te zien. We zoeken ideeën in hun meest pure vorm. Inzenden gaat via www.slashnburnawards.nl en de kosten zijn 50,- euro per inzending. Deadline: 5 mei 2006.
Een vakjury kiest vervolgens nominaties uit 6 categorieën. Alle genomineerde inzendingen verschijnen op 22 mei op de website, waarna iedereen kan stemmen op zijn of haar favoriete uitingen. De uiteindelijke winnaars worden via deze publieke stemronde bepaald. Alle deelnemers krijgen een uitnodiging voor de uitreiking van de Slash ‘n Burn Awards 2006 op donderdag 1 juni. Bovendien ontvangen zij een gratis jaarboek met alle winnaars en nominaties.
Slash ‘n Burn is een onafhankelijke stichting en een initiatief van Floris Kreulen en Jilt Meeder, werkzaam als creatief team bij Proximity. De Slash ‘n Burn Awards 2006 wordt gesponsored door Boomerang media, Roughmen, Creatie en MTV Networks.
Verder lezen over Award
Entertainment11.03.2024
Oscars 2024: hier stream je alle winnaars
Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Entertainment23.01.2024
Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door
Gaming08.12.2023
Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij
Gaming08.12.2023
Dit zijn de beste games van 2023
Game Awards 2023Media12.08.2023
Dit zijn de fluffy winnaars van de Comedy Pet Photography Awards
Entertainment13.07.2023
Emmy-nominaties 2023: Succession & The Last of Us zijn populair
Plus de jongste genomineerde ooitEntertainment20.06.2023
Grammy’s komen met nieuwe regel: AI kan niet winnen
Verder lezen over Chat
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
DC Business27.09.2023
Zo kan jij je bedrijf versterken met een chatbot
Online19.09.2023
Google’s AI Bard is nu beter in Nederlands
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023