In de reclamesector is India de belangrijkste groeimarkt

Vorig artikel Volgend artikel
In de reclamesector is India de belangrijkste groeimarkt

De vooruitzichten voor de wereldwijde reclamesector zijn inmiddels positiever dan het voorgaande jaar. Zo blijkt uit een enquête van het webmagazine Warc.com bij reclamebureaus, onderzoekers en sectororganisaties.

Volgens het rapport zou de wereldwijde reclamesector dit jaar een groei kennen van 5,1%. In november was voor dit jaar nog gewag gemaakt van een groei met 4,5%. De grote opkomende economieën vormen volgens het rapport de belangrijkste pijler voor de groei.

De grootste wordt verwacht in India, waar een stijging met 17,5% in het vooruitzicht wordt gesteld. Daarna volgen Rusland (16,2%), China (13,3%) en Brazilië (10,8%).

In de volwassen markten zouden vooral Australië en Canada een grotere groei laten optekenen. De reclamesector zal in die markten een groei met meer dan 5% kennen. In de Verenigde Staten en West-Europa zou de groei daarentegen beperkt blijven tot een niveau tussen 2,5 - 3,5%.

De Olympische Spelen in Londen en het Europees voetbalkampioenschap in Polen en Oekraïne kunnen volgend jaar de echter wel een belangrijke stimulans kunnen opleveren voor de Verenigde Staten en West-Europa. Bij de reclamemedia wordt de grootste groei verwacht van de online sector (13%), gevolgd door televisie (5,7%) en buitenreclame (6,2%).

Voor volgend jaar wordt een wereldwijde groei met 6,2% voorspeld. Er wordt wel opgemerkt dat de voorbije drie decennia een gemiddelde groei met 6,8% per jaar werd opgetekend. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies