Microsoft Advertising geeft inzicht in doelgroep 'Pre-Family Men'

Vorig artikel Volgend artikel
Microsoft Advertising geeft inzicht in doelgroep 'Pre-Family Men'

In Nederland zijn er een miljoen zogenaamde 'Pre-Family Men'. Onder de Pre-Family Men (PFM) worden verstaan: mannen in de levensfase tussen afstuderen en het stichten van een gezin. Nieuw internationaal onderzoek van Microsoft Advertising toont aan dat de kenmerken van de PFM minder homogeen zijn dan vaak gedacht wordt.

Arno Lubrun, Director bij Microsoft Advertising Nederland: "Tot nu toe werd deze doelgroep aan de hand van socio demografische kenmerken gedefinieerd als mannen tussen de 21 en de 35 jaar. Uit het onderzoek blijkt dat deze mannen zich in verschillende levensfases bevinden en dat zij daardoor andere prioriteiten hebben."

Het onderzoek specificeert de Pre-Family Men in drie subgroepen:
1. De thuiswonende PFM
2. De op zichzelf wonende PFM
3. De samenwonende PFM
 
De interesses van deze subgroepen verschillen sterk. Bijvoorbeeld: voor de thuiswonende PFM is de belangrijkste prioriteit het vinden van een eigen woning. Daarnaast nemen werk en een carrière in hun leven een belangrijke plek in. De op zichzelf wonende PFM zijn vooral bezig met het inrichten van hun sociale leven; meer dan de helft (53%) van deze groep vindt leuke dingen doen met vrienden belangrijker dan werk, carrière en geld. Dit percentage ligt een stuk hoger in vergelijking met slechts 26% van de samenwonende PFM. Deze groep vindt de liefde het meest belangrijk.

De bevindingen uit het onderzoek hebben gevolgen voor marketeers. Om de PFM effectief te benaderen moet rekening gehouden worden met de levensfase waar zij zich in bevinden. De gemeenschappelijke noemer van de PFM is het internet, 95% is dagelijks online, en het feit dat zij gebruik maken van verschillende devices, zoals laptop en smartphone. Technologie is een hulpmiddel waarmee deze groep zijn drukke leven beter in kan richten en daarbij wordt intensief gebruik gemaakt van e-mail, chat en social networks. Verder blijkt dat 72% minimaal één keer per maand iets online koopt. Ruim een kwart van de ondervraagden (28%) doet zijn aankopen liever online dan in een winkel.
 
Lubrun: "Het type websites dat de PFM bezoeken verschilt per subgroep. De thuiswonende PFM zitten veel op financiële sites en huizensites, terwijl de op zichzelf wonende groep tijd doorbrengt op entertainment en shopping sites Het is dus essentieel om hier rekening mee te houden in marketingcommunicatie strategieën. Dit onderzoek kan adverteerders hierbij helpen."
 
Het volledige rapport met de onderzoeksresultaten is hier te downloaden.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies