Apple start 1 juli met iAds

Vorig artikel Volgend artikel
Apple start 1 juli met iAds

Apple heeft eerder deze week bekendgemaakt dat iAd, het mobiele reclamenetwerk voor iPhone- en iPod touch-modellen waarop het iOS 4-softwareplatform is geïnstalleerd, vanaf 1 juli beschikbaar zal zijn. iAd combineert de impact van tv-reclames met de interactiviteit van webadvertenties en biedt adverteerders een dynamische en krachtige manier om mobiele gebruikers met bewegende beelden tot het kopen van hun producten te bewegen.

De lancering van iAd wordt kracht bijgezet door mobiele reclamecampagnes van grote multinationals, waaronder AT&T, Best Buy, Campbell Soup Company, Chanel, Citi, DirecTV, GEICO, GE, JCPenney, Liberty Mutual Group, Nissan, Sears, State Farm, Target, Turner Broadcasting System, Unilever en The Walt Disney Studios.

Voor 2010 heeft iAd al een orderportefeuille van ruim 60 miljoen dollar. Dit komt neer op bijna 50 procent van het totale bedrag dat Amerikaanse bedrijven naar verwachting in de tweede helft van 2010 voor mobiele advertenties zullen uitgeven.

"iAd combineert de impact van tv-reclames met de interactiviteit van het web en biedt gebruikers een geheel nieuwe manier om reclames te bekijken vanuit hun favoriete apps", aldus Steve Jobs, CEO van Apple. "iAds hebben een bereik van miljoenen iPhone- en iPod touch-gebruikers, iets waar elke adverteerder van droomt. En voor ontwikkelaars vormen iAds een geheel nieuwe inkomstenbron, zodat ze apps kunnen blijven ontwikkelen waar de gebruiker niets of slechts een lage prijs voor hoeft te betalen."

"iAd zal de wereld van de mobiele reclame op z'n kop zetten", aldus Rob Master, North American Media Director van Unilever. "Met iAd hebben we een aantal zeer sterke reclames weten te maken. iAd is het ideale mobiele platform om klanten te bereiken en aan je merk te binden."

Voor iAds is iOS 4 vereist, dat iPhone- en iPod touch-bezitters gratis via iTunes 9.2 of hoger kunnen downloaden. iOS 4 is geschikt voor iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPod Touch van de tweede en derde generatie.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies