Online experience Defqon door Hanazuki

Vorig artikel Volgend artikel
Online experience Defqon door Hanazuki

De website voor Defqon, een van de grootste hardstyle festivals ter wereld, is eind vorige week live gegaan. Bezoekers ontdekken via verschillende minigames de namen van DJ’s in de 11 ruimtes. De website is een technisch hoogstandje, gemaakt door het Amsterdamse multimedia bureau Hanazuki Studio.

Thema van het festival is ‘No Time to Waste’. De visuele stijl werd 'Monthy Python meets Mad Max', een stijl die uiteenlopende reacties oproept. Uitgeknipte elementen werden gecombineerd met een 3D wereld – een mix van Flash, programmeertalen en Papervision.

Q-dance wilde iets speciaals, een opvallende site. Om dat te bereiken werd het thema 'No time to waste' door de Studio omgedraaid in een experience met minigames, waar je tijd kan verdoen. Zo is de groene ruimte er een waar je insecten kan pletten, die vervolgens de DJ namen prijsgeven. En een zwarte kamer, waar je in een shooter a la Doom DJ's neer moet schieten waarvan de naam dan bekend wordt.

De klant wilde ook een site waar video, audio en interactie het beste tot hun recht komen. Daar werden de programmeertalen Actionscript 1, 2 en 3 in combinatie met Papervision voor 3D effecten op los gelaten. De games, de interactie en de ruimtelijke ervaring draaien razendsnel - een resultaat van de programmeerkunsten van Mark Barcinski. Hij won vorig jaar nog een SpinAward met zijn toenmalige portfolio website Barcinski & Jeanjean, maar heeft zich inmiddels bij Hanazuki aangesloten. In de combinatie met designer Niko Stumpo leidt de samenwerking tot een mix van expertises die niet vaak voor komt.

De Studio van Hanazuki heeft een portfolio van interactief, design, mobile tot aan identities voor klanten als Nokia, V&D, Reebok, O'neill, EA Games, MTV, Heineken, Playstation 2 en Absolut. Zie hier een selectie.

Meer content

Bert Hagendoorn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies