In-game advertising schiet omhoog

Vorig artikel Volgend artikel
1183709607iga_1

De bestedingen aan in-game advertising zullen over de $ 2 miljard gaan in 2012, aardige stijging ten opzichte van de $ 370 miljoen in 2006, volgens het Park AssociatesElectronic Gaming in the Digital Home: Game Advertising” report.

Dat is een gemiddeld jaarlijks groeipercentage van 33%, hetgeen veel meer is dan andere belangrijke advertentietypes – inclusief het Internet.

“Advertising in electronic games had an average monthly household expenditure of less than 50 cents in 2006, while broadcast TV was at $37 dollar, meaning advertisers are not using the gaming medium to its full potential,” aldus Yuanzhe (Michael) Cai van Parks Associates. “If executed correctly, game advertising can provide a win-win solution for advertisers, developers and publishers, console manufacturers, game portals, and gamers.”

De advertising in videogames is nog vrij nieuw waardoor de stijging ineens fors kan zijn. Maar ondanks veel enthousiasme voor gameadvertising zijn de advertentiemodellen nog steeds aan het evolueren. Bovendien kan ook het gewenste bereik voor een bepaalde advertentie een uitdaging zijn.

Bijvoorbeeld: Xbox Live’s Massive is een van de meest ontwikkelde in-game ad-placement systems, maar het bereikt natuurlijk alleen de bezitters van een Xbox 360.

Op eMarketer staat ook een interessant stuk over videogame advertising: Getting to the Next Level.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies