Google bezig met Hollywood make-over van YouTube

Vorig artikel Volgend artikel
Google bezig met Hollywood make-over van YouTube

Google is op zoek naar een reeks topsterren om een aantal nichekanalen met originele content op YouTube te promoten. Het zou gaan om items rond mode, voeding en videogames. De sterren krijgen nu al grote sommen geld vooruitbetaald, die Google hoopt te recupereren met advertenties die op de YouTubekanalen zullen verschijnen. Aldus de Financial Times.

Hoeveel sterren al hebben toegzegd is niet duidelijk. Wel heeft YouTube bevestigd dat de kernactiviteit van het platform user generated content zal blijven.

Boekte YouTube vorig jaar een omzet van 825 miljoen dollar, dan zou dat in 2011 zelfs oplopen tot 1,3 miljard dollar, aldus cijfers van Citibank. Toch wil Google meer geld gaan verdienen aan die advertenties en dat kan enkel gebeuren door professionele content online te zetten, aldus iemand die de onderhandelingen met Creative Artists Agency, International Creative Management, United Talent Agency en William Morris Endeavor Entertainment (de bureaus die de grootste sterren van Hollywood te vertegenwoordigen) van dichtbij volgt.

Vorig jaar al trad Robert Kyncl, een voormalige topmanager van Netflix, in dienst van Google. Kyncl sloot kort voor zijn overstap nog een deal van om en nabij de 900 miljoen dollar om films van Paramount Pictures, MGM en Lions Gate Entertainment via Netflix te streamen. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies