Case studie: weblog voor interne communicatie (met prijsvraag!)

Vorig artikel Volgend artikel
1119959611suw_small

Jij leest dit weblog, jij weet al waarom dit format en medium goed werkt, goed communiceert en eenvoudig te gebruiken is.

Dus jij weet ook dat ze het op je werk moeten doen. Heb je al een blog geïntroduceerd op je werk? In je projectgroep, op je afdeling?

Nog niet?

Dan zoek je referentiemateriaal. Hier is er één van Suw Charman:

The Dark Blogs case study This case study examines how a European pharmaceutical group used Traction weblog software to create a competitive intelligence (CI) knowledge base to replace previous platforms such as Lotus Notes databases and static websites.

De voordelen uit de executive summary :

- the format was ideal for the type of competitive intelligence material they were collating - it was easy to implement and could be tightly integrated with existing business systems, such as the LDAP corporate directory, Lotus Notes and Microsoft Office - it supports unlimited, individually permissioned blogs within a single, integrated installation - it supports user permissions across reading, authoring, editing and commenting functions on a blog by blog basis - the publishing process allows for collaborative editing - it was easy to use and required minimal training, thus lowering the bar for adoption - it was low cost to buy, deploy and manage

Knip en plak dit en stuur het naar je manager!

Download hier de PDF (gescored via Corante)

Én voor de weekprijs: wie weet wat een Darkblog is?

M. Lens-FitzGerald

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies