Nieuw Doritos-zoutje krijgt naam weblog

Vorig artikel Volgend artikel
1087369654images

Het nieuwe Doritos-zoutje krijgt de naam van een weblog. Internetters konden de afgelopen maanden een naam verzinnen voor een nieuwe smaak van het chipsmerk. Weblog Geenstijl riep zijn lezers op tot het stemmen op de naam 'Geenstijl'. Niet onverdienstelijk; het zoutje 'Geenstijl' ligt naar verwachting begin juli 2004 in de winkels, aldus de weblog. "Geen loze verkiezingsbeloften, maar een duidelijke doelstelling: een zak chips met de naam van een weblog in de winkels. De uitslag is zojuist officieel door de zoutjesbakker aan ons meegedeeld," aldus een van de makers op de site. Doritos lag in februari 2004 nog onder vuur door de weblog. De site claimde toen dat de internetprijsvraag doorgestoken kaart was. "Net nadat wij onze lezers hadden opgeroepen om te stemmen op de naam 'Geenstijl' en de eerste plaats bereikte, kwam de naam 'Texan Crunch' opeens in opmars. Texan Crunch kreeg er exact elke 5 minuten 1 stem bij, 's nachts." Moederbedrijf van Doritos, Smiths, ontkende toen het gerucht: "Ik kan mij ook helemaal niet voorstellen dat het zo is. Het kan best zo zijn dat iemand anders een script heeft geschreven, die de naam Texan Crunch erg mooi vindt. Maar wij weten van helemaal niks."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies