Online Communities & Trusted Networks

Vorig artikel Volgend artikel
1099764762communities

[Igor Beuker] Communities zijn altijd een fenomeen geweest. In de aanloop naar de dotcom bubble werden online communities weer hot. Jupiter en Gartner voorspelden een grote toekomst voor online communities. Na the burst of the dotcom bubble (shake-out) verklaarden Jupiter en Gartner online communities als dood. Nu het internet eindelijk niet meer als hype gepercipieerd wordt, en zelfs de digitale klunzen onder ons doorhebben dat internet is here to stay, zijn online communities weer springlevend. Ik ben benieuwd wanneer de bovengenoemde bureaus weer een nieuwe gouden voorspelling afgeven voor communities . Maar sommige online communities zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van de consument met een digitale DNA structuur.

We kunnen inmiddels al spreken van trusted networks of tribal brands. Neem MSN Messenger, met alleen al 4.5 miljoen actieve gebruikers in Nederland met ruim 25 miljoen conversaties per dag!! Of eBay.com, met 60 miljoen klanten iedere maand, en dan alleen al de 600.000 eBay Powersellers in de USA. Online communities of trusted networks zijn de droom van iedere marketeer. Lees hier het artikel in eYe, zicht op Trends. De moderne consument verwacht meer van merken dan geschreeuw en gekakel via advertenties.

Een moderne merk faciliteert haar doelgroep. Bijvoorbeeld via een online community. En neem jij online communities minder serieus dan ik? Prima, lach dan ook mee om deze eBay song van Weird Al Yankovitch’s band: Poodle Hat. Zet uw geluid aan, en klik in de foto op PLAY. Have fun!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies