Selected by Influentials

Vorig artikel Volgend artikel

Lifestyle magazine BLEND publiceert in haar oktober editie de editorial 'Selected by Influentials', welke geheel is bedacht en uitgevoerd door jonge invloedrijke bloggers. Het is voor het eerst dat de groeiende invloed van Nederlandse bloggers op de fashionwereld op deze manier tot uiting komt. De editorial draait om kleding uit de nieuwe Selected etalage van webshop FreshCotton.

De bloggers zijn allen online trendsetters met een grote aanhang, en hebben voor de editorial ieder hun eigen specialisme en passie op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty ingebracht. Ook de modellen zijn invloedrijke internetters. Alle betrokkenen hebben vrijwillig aan het project meegewerkt.

Aanleiding voor het project is de vernieuwde webshop van FreshCotton die recent in drie virtuele etalages is opgedeeld. De Selected etalage is daarbij nieuw en voert stijlvolle en exclusieve labels als Carhartt Heritage, Sixpack France, Ontour en Libertine Libertine.

FreshCotton richt zich met Selected op een jong-volwassen, modebewuste en kritische online doelgroep die via traditionele (online) reclame nauwelijks te bereiken is. Geloofwaardigheid is voor deze groep erg belangrijk, dus is er gekozen voor een aanpak waarin niet FreshCotton, maar onafhankelijke bloggers het verhaal van Selected uitdragen.

De bloggers die mee hebben gewerkt aan het project zijn:
Serena, Cindy, Alvar, Boris (ja, die), Elisabeth, Dennis, Dennis & Ilanka.

Disclaimer: dit concept is bedacht door First, waar ik mede-oprichter van ben.

Arjan van de Steeg

Arjan is oprichter van Instagram Agency Filter en First, een bureau gespecialiseerd in influencer marketing.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies