De tijd dat Twitter een medium was waarop je maximaal 140 tekens kwijt kon, ligt enigszins achter ons. Natuurlijk, wanneer je een tekst intypt, kun je nog steeds slechts 140 tekens kwijt, maar er zijn allerlei mogelijkheden gekomen die het delen van meer content mogelijk hebben gemaakt.
Een voorbeeld daarvan is het toevoegen van foto’s (a picture says more than a thousand words en dus zeker in veel gevallen meer dan 140 tekens). want op Social Media willen we niet alleen maar delen dat we naar de tandarts gaan, nee, daar voegen we graag een foto van de gereedstaande tandartsstoel aan toe. We vertellen niet alleen dagelijks wat we eten en hoe het smaakt, we voegen ook foto’s toe van de maaltijd en eventueel van het lege bord wanneer het gesmaakt heeft. Toegegeven, dit klinkt een beetje cynisch. De mogelijkheid van het toevoegen van foto’s heeft wel degelijk meerwaarde bij het delen van wat je bezighoudt, en ook commercieel is het prettig om afbeeldingen ook via Twitter te kunnen delen.
Ook het gebruik van URL shorteners is zowel zakelijk als privé handig om binnen de 140 tekens toch een link te kunnen leggen naar hetgeen je wilt delen. In bovenstaande grafiek, afkomstig ban PeerIndex staat welk soort URL’s we het meest delen via Twitter en dat is toch voornamelijk beeldmateriaal. Mensen willen via Twitter kennelijk graag letterlijk laten “zien” wat hen bezighoudt.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024