Twitter ziet snelle groei van mobiele advertentie inkomsten

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter ziet snelle groei van mobiele advertentie inkomsten

Twitter verwacht in 2014 ongeveer 1 miljard dollar te verdienen aan advertenties, terwijl ze dit jaar 583 miljoen dollar verwachten. Dit zijn de geschatte gegevens van onderzoeksbureau eMarketer. De nieuwe getallen wijken ongeveer 20 procent af van de schattingen die vorig jaar september naar buiten kwamen. Meer dan de helft van de advertentie inkomsten van Twitter dit jaar zijn afkomstig van mobiele advertenties.

Voor 2015 is de verwachting dat het bedrijf ongeveer 60 procent van alle inkomsten zal genereren vanuit mobiele platformen. Twitter richt zich steeds meer op mobiele advertenties omdat hun product voornamelijk wordt gebruikt via mobiele apparaten. Het is voor het bedrijf ook steeds eenvoudiger te worden om cross-platform advertenties te kunnen aanbieden.

Het sociale netwerk proeft ook de voordelen van de inspanningen van de concurrentie, zoals Google en Facebook, om adverteerders enigszins te dwingen om meer te investeren in mobiele advertenties. In 2011 had Twitter amper inkomsten van mobiele platformen. Afgelopen jaar verdiende het 138,4 miljoen euro dankzij mobiele advertenties. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies