De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Onderzoeksbureau Nielsen kondigde gisteren aan dat ze gaan samenwerken met Twitter om sociale televisie voor de Amerikaanse markt te meten. De metingen zullen een aanvulling zijn op de kijkcijfers. Op Twitter vinden de gesprekken van de dag plaats, maar ook over televisieprogramma’s. Kijkers maken via de website snel duidelijk wat ze van een bepaald programma vinden. Zo zal dus niet alleen het aantal kijkers worden gemeten, maar ook hun stemming en wat ze van een programma vinden (positief of negatief).
“The Nielsen Twitter TV Rating is a significant step forward for the industry, particularly as programmers develop increasingly captivating live TV and new second-screen experiences, and advertisers create integrated ad campaigns that combine paid and earned media,” vertelt Steve Hasker, president Global Media Products en Advertiser Solutions bij Nielsen. “As a media measurement leader we recognize that Twitter is the preeminent source of real-time television engagement data.”
Eerder dit jaar nam Nielsen samen met McKinsey het bedrijf SocialGuide over. Dit bedrijf vergaart social media data van ruim driehonderd Amerikaanse televisieprogramma’s. De technologische kennis van dit bedrijf zal ook terug te vinden zijn in de Nielsen Twitter TV Rating. De eerste gegevens zullen in het najaar van 2013 bekend worden gemaakt.
Verder lezen over TV
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Lifestyle31.05.2023
Dit mag niet ontbreken in een mancave
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenEntertainment18.04.2023
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker
Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in SheffieldEntertainment22.03.2023
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein
Online11.01.2023
Glasvezel heeft koper ingehaald
Gadgets14.12.2022
Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?
Een kijkje in de toekomstEntertainment09.06.2022
Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv
Reclames op CTV-diensten worden ook beter bekeken, en gewaardeerdVerder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024