'Commerciële tweets verstuur je beter in het weekend'

Vorig artikel Volgend artikel
'Commerciële tweets verstuur je beter in het weekend'

Hoewel slechts 19% van alle commerciële tweets in het weekend worden gepubliceerd, ligt engagement hiervoor juist 17% hoger dan op doordeweekse dagen. Zo blijkt uit onderzoek van Buddy Media. Sommige economische sectoren kunnen nog meer voordeel  halen uit communicatie tijdens de weekenden, verwijzend naar onder meer sportmerken, waar engagement op zaterdag en zondag 52% hoger ligt dan op weekdagen.

Datzelfde geldt ook voor modemerken, waar engagement in het weekend met 30% toeneemt, hoewel slechts 12% van de tweets tijdens die dagen worden gepubliceerd. Voor de entertainmentsector zijn zondagen en maandagen volgens de onderzoekers het meest interessant, op die dagen neemt engagement met 23% toe. Buddy Media voegt er aan toe dat commerciële tweets tussen 08.00 en 19.00 uur s'avonds ook 30% meer engagement vertonen dan tijdens andere tijdstippen die dag.

De onderzoekers merken verder op dat er een omgekeerde relatie bestaat tussen frequentie en engagement. Hoewel vaak meerdere tweets per dag worden verstuurd, blijkt één enkel bericht het meeste engagement los te weken.

En bij tweets met minder dan 100 tekens is er 17% meer engagement dan bij langere berichten. Tot slot zeggen ze dat tweets met links naar beelden het hoogste engagement halen. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies