![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hoewel slechts 19% van alle commerciële tweets in het weekend worden gepubliceerd, ligt engagement hiervoor juist 17% hoger dan op doordeweekse dagen. Zo blijkt uit onderzoek van Buddy Media. Sommige economische sectoren kunnen nog meer voordeel halen uit communicatie tijdens de weekenden, verwijzend naar onder meer sportmerken, waar engagement op zaterdag en zondag 52% hoger ligt dan op weekdagen.
Datzelfde geldt ook voor modemerken, waar engagement in het weekend met 30% toeneemt, hoewel slechts 12% van de tweets tijdens die dagen worden gepubliceerd. Voor de entertainmentsector zijn zondagen en maandagen volgens de onderzoekers het meest interessant, op die dagen neemt engagement met 23% toe. Buddy Media voegt er aan toe dat commerciële tweets tussen 08.00 en 19.00 uur s’avonds ook 30% meer engagement vertonen dan tijdens andere tijdstippen die dag.
De onderzoekers merken verder op dat er een omgekeerde relatie bestaat tussen frequentie en engagement. Hoewel vaak meerdere tweets per dag worden verstuurd, blijkt één enkel bericht het meeste engagement los te weken.
En bij tweets met minder dan 100 tekens is er 17% meer engagement dan bij langere berichten. Tot slot zeggen ze dat tweets met links naar beelden het hoogste engagement halen. Via
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Social Media11.09.2018
Online25.04.2017
DC Business15.06.2016
Social Media07.10.2015
Events11.06.2015
Social Media17.02.2015
Social Media19.08.2014
Verder lezen over Twitter
Social Media24.07.2024
Social Media07.07.2024
Social Media22.06.2024
Social Media16.06.2024
Social Media12.06.2024
Social Media09.06.2024
Social Media03.06.2024
Social Media01.06.2024