TweetABrief: creatief in 140 karakters

Vorig artikel Volgend artikel
TweetABrief: creatief in 140 karakters

Creativiteit is een flexibel iets. Zelfs in de wetenschap zijn er verschillende interpretaties van de term. Maar we zijn er in het algemeen over eens dat het maken van een nieuw concept of object, of het komen met een originele benadering van een probleem vaak wordt gezien als creativiteit. Volgens creatief bureau THEY is het echter waanzin om te denken dat creativiteit te vangen is een traditioneel CV. Sterker: het kan zelfs in 140 karakters. Zie daar: Tweet A Brief. Geef een creatieve invulling aan een briefing van 140 karakters en win een stage bij het Amsterdamse bureau!

De opdracht is duidelijk: "a briefing should be brief. anything over 140 characters = bullshit. submit your answer to a briefing as Reply or DM.". Helder, maar daarom niet minder pittig. Wie even snel denkt te antwoorden loopt al snel tegen de 140-karakter limiet aan.

De actie loopt intussen een kleine week en op de 3 reeds verzonden "briefings" wordt er afwisselend gereageerd. Het concept kan echter rekenen op veel sympathie. Als TweetABrief de komende tijd wat actiever aan de slag gaat met de reacties en het uitdagen van zijn volgers, kunnen er nog mooie dingen uit voortkomen. Ik ga de briefings in ieder geval met veel plezier volgen!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies