Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Volgens eMarketer zal Twitter dit jaar zijn advertentie inkomsten minimaal zien verdrievoudigen tot $150 miljoen dollar. Steeds meer bedrijven zullen het medium gaan gebruiken om hun marketing berichten te verspreiden. Het afgelopen jaar al heeft Twitter adverteerders als Nissan, Hewlett-Packard en Starbucks gehad. De verkoop van advertenties voor Twitter, dat het advertising programma in april vorig jaar introduceerde, zal de grens van $250 miljoen in 2012 bereiken, aldus een analyst van EMarketer, dat vandaag een eerste ‘multiyear research report’ over het microblog heeft uitgebracht.
Twitter gaat hard richting de 200 miljoen geregistreerde gebruikers maar moet concurreren voor de advertising dollars met grotere bedrijven als Google en sociale netwerken zoals Facebook. Twitter zal een boost moeten geven aan het aantal gebruikers en tegelijkertijd aan moeten gaan tonen dat advertenties op de betreffende posities en pagina’s doeltreffend zijn.
De inkomsten van Twitter zullen nog steeds klein zijn vergeleken met die van Facebook, maar eMarketer verwacht wel dat ze volgend jaar met advertentie dollars meer binnen halen dan MySpace.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024