Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Clipit monitoort al een aantal maanden de social media site Twitter. Daarmee zijn ze de eerste online media monitor die niet alleen de traditionele online media, weblogs en discussiefora volgt, maar ook de nieuwste microblogs scant.
Twitteraars zijn actief in de (online) mediawereld en worden gezien als early adopters en bovengemiddelde influentials. Social media wordt steeds meer als researchtool gebruikt en een microblog als Twitter geeft je direct inzicht in de eerste positieve of negatieve reacties op nieuwe producten.
Het verzamelen van deze reacties is echter erg tijdrovend. Via Clipit monitoor je dagelijks eenvoudig de online media en ontvang je de gevonden berichten in één keer.
Een onlangs gepubliceerd onderzoek van Universal McCann toont aan dat een bepaalde groep social mediagebruikers een veel grotere invloed op anderen heeft, dan de gemiddelde gebruiker. Zo bevinden Twitteraars zich in de voorhoede bij het gebruik van nieuwe communicatiekanalen. Het volgen van een dergelijke groep via de online media monitor Clipit is voor marketeers een uitgelezen kans om deze groep continu te volgen.
Door middel van de ‘custom search techniek’ van Clipit worden naast de 4.000 online nieuwsbronnen, dus ook sites als Twitter, Technorati, Google Blogs en YouTube met gerichte zoekopdrachten van klanten gescand.
Eric van Veen, directeur van Clipit, legt uit: “We bekijken continu met onze klanten hoe we onze producten nog beter op hun behoeftes kunnen afstemmen. Met het monitoren van microblogs als Twitter lopen we voorop op het gebied van het zogenaamde buzztracking. Met de custom search techniek dekken we nu nog meer online media zodat onze klanten niets meer missen en alles in één praktisch overzicht ontvangen.“
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024