L'Oréal werkt samen met Facebook: virtueel make-up testen

L'Oréal werkt samen met Facebook: virtueel make-up testen

Vorig artikel Volgend artikel

Wat krijg je als je make-up met technologie combineert? Een samenwerking tussen L'Oréal en Facebook, blijkbaar. L'Oréal gaat Augmented Reality toepassen om gebruikers virtueel make-up te laten testen.

L'Oréal en Facebook

Make-up kun je alleen testen door het op je gezicht te smeren. Toch doe je dit in de winkel niet altijd, en vaak wil je meerdere make-up producten testen. L'Oréal wil dat mensen van tevoren al beter kunnen zien hoe bepaalde lipstick of oogschaduw op de huid eruitziet. Daarom hebben ze een Augmented Reality platform gelanceerd waarmee je virtueel lipstick en oogschaduw kunt testen op je gezicht. Hiervoor werkt het make-up merk samen met Facebook.

L'Oréal make-up app met AR

L'Oréal hoopt hiermee ook een boost te krijgen in social media-netwerken en online sales. L'Oréal is al langer bezig met beauty-tech. Ze hebben techbedrijf Modiface gekocht en een aantal beauty apps worden ook met techniek ondersteund.

Instagram

Uiteindelijk zal de AR op Instagram beschikbaar zijn. Het is nog niet bekend wanneer de optie precies beschikbaar is. Make-up van dochterbedrijven Lancome, NYX, Urban Decay en Yves Saint Laurent zal eerst aan de beurt zijn. Eerst alleen lipstick en oogschaduw, maar later wellicht ook foundation.

[Afbeelding © L'Oréal]

Meer content

Hester Bastiaanse

Hester is afgestudeerd in de master Communicatie-en Informatiewetenschappen. Een nieuwsgierige houding, brede interesse en een passie voor schrijven kenmerken...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies