LG zet vol in op slimme service-robots​

LG zet vol in op slimme service-robots​

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de CES 2019 in Las Vegas introduceert LG Electronics de geüpdatete versie van de draagbare CLOi SuitBot en een reeks verbeterde service-robots die zo goed als klaar zijn om op de markt komen. De draagbare LG CLOi SuitBot ondersteunt het onderlichaam en maakt tillen en buigen minder zwaar. De verbeterde CLOi service-robots - PorterBot, ServeBot en CartBot - laten de meer geavanceerde mogelijkheden zien die mogelijk zijn dankzij de steeds verder toenemende kennis van LG op het gebied van AI en robotica.

LG CLOi SuitBot

De geüpdatete LG CLOi SuitBot ondersteunt de taille en verhoogt de spierkracht van de gebruiker. Hiermee vermindert het risico op letsel en vermoeidheid bij het uitvoeren van fysiek zware taken zoals het tillen en het neerzetten van zware objecten. SuitBot vergroot de flexibiliteit door een verlenging van 50 graden en een flexie van 90 graden van de taille mogelijk te maken. De SuitBot wordt geactiveerd wanneer de drager in een hoek van 65 graden buigt en wordt uitgeschakeld wanneer hij of zij rechtop staat. De robot is binnen één uur volledig opgeladen en kan dan 4 uur lang zijn werk doen.

Lg-robocop

PorterBot, ServeBot en CartBot

De PorterBot, ServeBot en CartBot zijn voor het eerst aan het publiek voorgesteld tijdens de CES van begin dit jaar. Deze zijn ontworpen voor omgevingen zoals luchthavens, hotels, supermarkten en winkelcentra en helpen klanten bij het vervoeren van bagage, het bezorgen van maaltijden of het dragen van boodschappen.

De nieuwe LG CLOi service-robots zijn voorzien van een geavanceerd autonoom navigatiesysteem en verbeterde connectiviteit om communicatie met andere machines, zoals liften en automatische deuren, mogelijk te maken. Met behulp van AI-technologie analyseren de robots de gebruikspatronen van klanten om voortdurend te leren en hun prestaties te verbeteren.

De CLOi robots zijn uitgerust met aanraakschermen en spraakherkenning om een natuurlijke interactie met klanten mogelijk te maken. Ook kunnen ze complexere taken uitvoeren, zoals het beantwoorden van vragen en het verwerken van betalingen. De intelligente robots zijn ontworpen om zelfstandig te werken: ze navigeren naar een laadstation wanneer de accu bijna leeg is en gaan terug aan het werk als ze weer zijn opgeladen. Ook voeren ze dagelijks zelfstandig een diagnose uit en rapporteren ze automatisch.

Toekomst

"De vooruitgang die we in onze gehele robotlijn hebben geboekt laat zien dat we zijn toegewijd om in de zeer nabije toekomst een robotoplossing voor de echte wereld willen leveren," aldus senior vice president Roh Jin-seo, hoofd van LG's robotica-tak. "De service-robots van LG CLOi kunnen hun omgeving analyseren en begrijpen, wat hen het hoogtepunt maakt van LG’s aanzienlijke investeringen in automatisering en kunstmatige intelligentie."

CES 2019

Bezoekers van CES kunnen van 8 tot 11 januari stand #11100 van het Las Vegas Convention Center bezoeken voor een impressie van de nieuwe producten van LG.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies