Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Nadat het vreselijke ongeluk met de Stint in Oss twee weken geleden Nederland opschudde werd er snel actie ondernomen door het kabinet en zijn de elektrische bolderkarren van de weg gehaald. Aangezien het ongeluk niet het enige incident met de karren is geweest en de uitkomst van de onderzoeken naar andere karren van hetzelfde bedrijf is die beslissing niet raar, maar het is natuurlijk wel een enorme strop voor fabrikant Stintum.
De directeur van het bedrijf dat de Stints maakt is het – niet heel verrassend – niet eens met de beslissing die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft genomen en zegt in een interview dat hij hoopt dat de elektrische karren binnenkort weer op de weg mogen. Hij noemt het onderzoek niet goed onderbouwd.
Levensgevaarlijk (imago)
Minister Cora van Nieuwenhuizen zegt echter in een reactie dat het onderzoek zeker wel goed onderbouwd is. In de verschillende Stints die getest zijn kwamen allerlei problemen naar voren die bij de initiële inspectie van het apparaat niet aanwezig waren. Er zijn blijkbaar technische wijzigingen doorgevoerd na de introductie van de elektrische kar die de veiligheid niet ten goede kwamen en waar het ministerie niet van op de hoogte is gesteld.
“Alles ligt stil. We hebben geen inkomsten meer. Maar we willen niet afgeserveerd worden. Ik beschouw het rijverbod niet als het einde van het bedrijf. Zo wil ik niet denken” zegt de directeur tegen het NRC. Hij wil heel graag met het ministerie in gesprek over het verbod, maar die zijn op dit moment nog bezig met bekijken hoe het vreselijke ongeluk is kunnen gebeuren. De kansen zijn niet heel goed en zelfs al zou het bedrijf de Stints anders kunnen gaan maken zodat de veiligheid helemaal getackeld is zal het heel lastig worden om mensen te overtuigen van het feit dat de karren echt niet nog een keer tot zo’n tragedie kunnen leiden.
Het laatste woord is er nog niet over gesproken, maar de kans dat het bedrijf hier nog overheen komt is astronomisch klein. Er zijn tot nu toe zo’n 3500 van die dingen verkocht en het overgrote deel van de klanten zijn kinderdagverblijven. Het draait – zoals de directeur zelf al heeft gezegd – om vertrouwen, en dat is kapot. Dan maakt het niet meer zo veel uit of de Stints beter gemaakt kunnen worden dan ze nu zijn.
[Afbeeldingen © Stintum]
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive16.04.2024
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
Automotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Automotive14.03.2024
Elektrische KGM Torres EVX gooit meteen hoge ogen
Automotive08.03.2024
Rivian presenteert drie nieuwe elektrische auto’s: met bril
Automotive06.03.2024
De elektrische muscle car arriveert: Dodge Charger Daytona EV
Hey, het is de General E!Automotive27.02.2024
Apple Car is niet meer: Apple stopt met eigen auto
Verder lezen over Nederland
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws04.03.2024