Deze robot van Microsoft helpt receptionisten

Deze robot van Microsoft helpt receptionisten

Vorig artikel Volgend artikel

Computergigant Microsoft heeft een robot gepresenteerd waar receptionisten blij van zullen worden. Vooral met blikjes drinken weet de robot wel raad. Hij kan ze aan de koelkast halen en aan iemand geven. Scheelt toch weer tien seconden!

Robot Microsoft

Microsoft wil met deze robot aantonen dat hij veel taken van een receptionist kan overnemen, zonder deze te vervangen. De taken van de robot bestaan vooral uit dingen ophalen en brengen.

De techniek die achter de robot schuilgaat, is zeker ingewikkeld te noemen. De robot maakt berekeningen in de cloud, door internetverbinding. Hij kan software doorlopen om de effecten van verschillende bewegingen te berekenen. De software stuurt de verwachte juiste bewegingen terug naar de robot.

Wat kan de robot nog meer? Hij kan tegen klanten praten en vragen beantwoorden, maar ook weten wanneer een receptionist hulp nodig heeft. De robot zal verder ontwikkeld worden. Het is nog niet duidelijk wanneer Microsoft de robots uitbrengt.

Hester Bastiaanse

Hester is afgestudeerd in de master Communicatie-en Informatiewetenschappen. Een nieuwsgierige houding, brede interesse en een passie voor schrijven kenmerken...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies