Technology08.06.2011

Google +1 button: + of – ?


google-1-button-of.jpg
google-1-button-of.jpg

Vorige week lanceerde Google de +1-button. De knop waarmee je al je vrienden kan laten weten welke websites jij interessant vindt en waarmee Google beter kan sorteren welke pagina’s populair zijn. Het idee is niet nieuw, want Facebook heeft al langere tijd een ‘like’ button waar deze knop veel van weg heeft. In veel artikelen worden deze knoppen vaak met elkaar vergeleken.

Google heeft veel plannen met de +1-button. Zo is het de bedoeling dat hij binnenkort geïntegreerd wordt in de zoekmachine en willen ze reclames nog persoonlijker maken. Het doel van Google is om die beter op onze wensen af te stemmen, aan de hand van ons gebruik met de +1-button. Een verbetering ten opzichte van de huidige manier, waarmee ze alleen maar naar je website bezoek kijken.

Om voor een vliegende start te zorgen heeft Google haar netwerk ingezet. De websites Techcrunch, Mashable, The Huffington Post, Bloomberg en nog vele anderen hebben de knop direct geïntegreerd. Maar ik vraag me af of we de knop massaal gaan gebruiken. Ik zie er zeker de toegevoegde waarde van in, des te meer omdat Google zo haar zoekresultaten kan verbeteren. Minder slechte en meer relevante zoekresultaten. Maar ook dit zal waarschijnlijk te beïnvloeden zijn.

De manier waarop Google haar reclame nog meer wil gaan pushen is niet chique en er is weer eenzelfde knop bij. Mede door het gebrek aan originaliteit, geef ik de button nog een -1. Het wil alleen niet zeggen dat ik helemaal negatief tegenover sta, maar ben nog niet overtuigd van de toegevoegde waarde. Google en social zijn sowieso nog geen goede combinatie geweest. Google trok de stekker al uit Wave en Buzz wordt ook niet echt actief gebruikt.

Maar wat vinden jullie? Geven jullie de button een + of een -? En waarom?

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken