De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Secoo heeft de merken Prada en Miu Miu in de wacht gesleept en zal per juni 2019 producten van het Italiaanse modehuis gaan verkopen op hun Chinese e-commerce platform. Het is een sterk signaal dat de Italianen werk maken van e-commerce én van China.
Digitale platform voor luxeproducten
Secoo, opgericht door Richard Li, is het grootste digitale platform voor luxeproducten. Het aanbod bestrijkt verschillende categorieën: mode, sieraden, auto’s, reizen en meer.
Secoo verkocht al eerder artikelen van Prada en Miu Miu maar voor het eerst is er nu sprake van een directe samenwerking. Eerder verbond Secoo zich al aan LuisaViaRoma.
Chinese partijen associëren zich maar al te graag met Europese luxemerken om zo hun geloofwaardigheid in het thuisland te vergroten. Zwitserse luxegoed conglomeraat Richemont, bekend van onder andere Cartier en Piaget, maakte al eerder al een deal met Alibaba.
Expansie naar China
Expansie naar China heeft ook consequenties voor de digitale infrastructuur van Prada. Deze wordt onder handen genomen. Prada Group kondigde een samenwerking met Oracle aan om hun data capaciteit te vergroten en bedrijfsprocessen te stroomlijnen.
Ondanks tegenvallende winstcijfers investeert Prada gestaag door in China. Het merk heeft een eigen Chinese site en heeft aangekondigd om de voorjaarscollectie van 2020 in Shanghai te laten debuteren.
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023
Huawei en Chery komen met een ‘Tesla killer EV’, de Luxeed S7
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023