Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Na Instagram kon Snapchat natuurlijk niet achterblijven. Ook Snapchat is nu namelijk een algoritme aan het ontwikkelen, zo meldt Digiday. Volgens insiders zal dit algoritme als een poortwachter gaan fungeren tussen merken en hun publiek.
Gebruikers zien momenteel alle berichten van accounts die ze volgen in chronologische volgorde, maar daar komt dus binnenkort verandering in. Met een algoritme zou Snapchat optreden als curator van de inhoud van uitgevers en merken. Snapchat zou dan bepalen wat jij als eerste ziet. Het zou gaan om hetzelfde model dat Facebook gebruikt. Iedereen kan hun content gewoon delen, maar het ene filmpje of de ene foto zal meer worden opgepakt dan de andere.
Facebook maakt de newsfeed op basis van wat hij denkt dat elke individuele gebruiker relevant zal vinden. Hoe het bij Google werkt, dat is nog steeds een van de grootste mysteries op aarde. Facebook laat merken betalen om hun posts meer in de picture te spelen. Op Snapchat is het ook mogelijk om te adverteren via Discover. Hierin zit een aantal publishing partners zoals BuzzFeed, Cosmopolitan en Vox. Daar plaatsen ze reclame en content. Dit is echter nog een exclusieve club van merken en het is niet makkelijk om hier in mee te dingen.
Het is nog onduidelijk wanneer deze grote verandering zou gaan plaatsvinden, maar insiders zeggen dat Snapchat hier al plannen voor heeft sinds het begin van dit jaar. Snapchat wil nog geen commentaar geven, maar we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Verder lezen over Snapchat
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Gadgets02.02.2024
Snap roept alle drones die het ooit maakte terug
Gevaarlijke drones…Social Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media12.01.2024
Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Entertainment08.11.2023
Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat
Mobile19.10.2023