Social Media21.04.2015

Negin Mirsalehi maar liefst 2 miljoen volgers op Instagram


Een van de meest succesvolle Nederlandse Instagram-accounts

2 miljoen volgers op Instagram. Die krijg je niet zomaar. Maar het is de Nederlandse beauty, fashion en lifestyle blogger Negin Mirsalehi toch gelukt. Ook al klinkt haar naam niet Nederlands, ze is het wel. Negin is geboren in Nederland en heeft Iraanse ouders. Ze studeerde in Nederland aan de Vrije Universiteit Amsterdam, tot ze in 2012 bedacht een Instagram-account aan te maken. Gisteren bereikte ze de mijlpaal van maar liefst 2 miljoen volgers. Daar zijn er niet zo heel veel van in Nederland.

Hoe het allemaal begon

In een interview in een damesblad – ik weet niet meer precies welke, maar gok op ELLE – vertelde Negin ooit dat ze in het begin gewoon heel veel tijd heeft gestopt in haar Instagram-account. Ze bekeek foto’s die ze mooi vond, en ging de mensen volgen die de foto ook een like hadden gegeven. Destijds ging dat nog met één druk op de knop en kon je zo in hele korte tijd heel veel mensen volgen. Een hoop daarvan volgden Negin terug en het begin was gemaakt. Nu kan dat niet meer, en moet je nieuwe accounts één voor één aanklikken. En ook daar zit een beperking op, want je kunt per uur maar 100 accounts volgen of ontvolgen. Negin had geluk dat ze in het begin deze ’techniek’ wel kon toepassen om te kunnen groeien. Maar dit is natuurlijk niet de enige reden waarom ze zo succesvol is geworden: Negin is ontzettend knap en enorm fotogeniek. Dat plus een feilloos gevoel voor stijl en mode maakt haar Nederlands succesvolste blogger ever.

In 2014 bereikte ze de eerste mijlpaal van 1 miljoen volgers, en in een jaar tijd is dat dus verdubbeld. Per dag komen er zo’n 2.000 volgers bij die de beauty willen volgen op Instagram. Natuurlijk werd de mijlpaal ook weer gevierd met de nodige Instagram-posts.

negin_instagram
negin_instagram
instagram_negin
instagram_negin

Er zijn naast Negin natuurlijk nog meer populaire Instagram-accounts met Nederlandse roots. Een paar van de meest populaire op een rijtje, waarbij ‘onze DJ’s’ het opvallend goed doen:

  • Doutzen Kroes: 2,8 miljoen
  • DJ Martin Garrix: 2,5 miljoen
  • Robin van Persie: 1,8 miljoen
  • DJ Hardwell: 1,6 miljoen
  • DJ Tiësto: 1,6 miljoen
  • DJ Afrojack: 1,1 miljoen
Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. E-mail: marloes@travelvalley.nl

...

Verder lezen over Instagram

Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl

Deze week was het een mooie week voor viral gaande posts met vooral veel positiviteit. Zelfs wanneer het echt even fout ging, of niet Lidl?

Social Media20.10.2024

Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

Dan praat je over die grappige meme die iemand al dan niet moet hebben gezien. Nu vind je die sneller terug, als ze zijn gedeeld met je.

Social Media17.10.2024

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Deze week is Amerika al steeds dichterbij Halloween aan het raken en dat merken we op onze socials ook. Maar er is meer.

Social Media13.10.2024

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post

We instagrammen inmiddels al jaren en we denken goed te weten wat we doen. Maar, wat als dat beter kan? Instagram introduceert 'best practises'.

Social Media02.10.2024

Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post

Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal

Het was een rustige week qua virals, maar gelukkig was er een Bridgerton-evenement...

Social Media29.09.2024

Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Panda's die honden zijn, nijlpaarden die gepatenteerd worden: het was een gekke week. Lees het in Deze week viral.

Social Media22.09.2024

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners

Tieners krijgen op Instagram minder te zien en ouders krijgen meer controle. Het is geen keuze: ben je onder de 18 jaar, dan krijg je dit nieuwe tieneraccount automatisch.

Social Media18.09.2024

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners