Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Je moet goed oppassen met wat je allemaal online zet, dat is is inmiddels bekend. Maar, dat blijkt verder te gaan dan alleen sterke meningen en naakt. De Duitse Instagrammer en modeontwerper Philipp Plein krijgt mogelijk een proces aan zijn broek omdat hij een foto plaatste van schoenen op een Ferrari.
Sneakers op je motorkap
Plein had een stel prachtige sneakers op de motorkap van zijn eigen Ferrari gelegd, die perfect bij elkaar kleurden. Het was esthetisch gezien een mooie kiek, maar daar dachten de Italianen toch anders over. Het autobedrijf nam de foto’s met de schoenen op de luxe auto als een belediging en klom in de pen.
Plein had een bericht gekregen waarin Ferrari onder andere aangeeft dat Plein schade berokkend aan het imago van het merk Ferrari, maar ook dat hij Ferrari materiële schade toebrengt. Dit komt vooral omdat de merknaam ook op de foto te zien is, waardoor Ferrari stelt dat de ontwerper Ferrari’s handelsnaam gebruikt voor promotionele doeleinden om zijn eigen merk en producten naar voren te schuiven.
Oproep tot meer foto’s
Waar de meeste Instagrammers zich redelijk zorgen zouden maken en snel tot actie zouden overgaan, heeft de Ferrari-bezitter besloten zijn poot stijf te houden. De foto’s zijn nog steeds op het account te bewonderen. Zo stelt Plein dat Ferrari hem chanteert: “Dit is een gevecht voor ons recht om op onze privé social media-accounts te mogen plaatsen wat wij willen (zolang dit anderen geen schade toebrengt).” Hij roept zijn volgers op om hem foto’s te sturen van zijn schoenen bovenop luxe auto’s.
Ondertussen heeft Ferrari allang besloten stappen te ondernemen, want een rechtszaak wordt al in gang gezet. Hoewel Plein er een soort vrijheidsbeweging van probeert te maken, waarbij het wel opmerkelijk is dat mensen vooral zijn schoenen op dure auto’s moeten zetten, heeft Ferrari een grote kans de rechtszaak te winnen. Juist omdat hij het logo van het Italiaanse autohuis gebruikt, heeft Ferrari recht om zich te beroepen op het feit dat hij als derde partij hun beeldmerk niet mag gebruiken. Bovendien lijkt het, omdat de kleuren zo overeenkomen, alsof Plein juist samenwerkt met Ferrari. Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.
Verder lezen over Ferrari
DC Business03.10.2024
Ferrari-dealer Kroymans neemt Ferrari Antwerpen over
Automotive24.07.2024
Een Ferrari kopen kan nu ook met crypto
Automotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive29.10.2023
Onthulling van de Ferrari 296 Challenge
Automotive24.10.2023
Ferrari SP-8 is het nieuwste model in de One-Off-serie
Cybercrime22.03.2023
Hackers stelen klantgegevens bij Ferrari
Automotive09.02.2023
Ferrari werkt aan ‘luchtdruk’ aandrijving
Automotive10.08.2022
Recall voor Ferrari: bijna elke auto sinds 2005 moet terug
Verder lezen over Instagram
Social Media02.10.2024
Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media22.09.2024
Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard
Social Media18.09.2024
Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners
Social Media17.09.2024
Wie is Ravi en waarom heeft het hele internet het over hem?
Social Media16.09.2024
Instagram-reacties zijn straks ook op Threads te zien
Social Media04.09.2024