​Instagrammer in problemen na foto met schoenen op Ferrari

​Instagrammer in problemen na foto met schoenen op Ferrari

Vorig artikel Volgend artikel

Je moet goed oppassen met wat je allemaal online zet, dat is is inmiddels bekend. Maar, dat blijkt verder te gaan dan alleen sterke meningen en naakt. De Duitse Instagrammer en modeontwerper Philipp Plein krijgt mogelijk een proces aan zijn broek omdat hij een foto plaatste van schoenen op een Ferrari.

Sneakers op je motorkap

Plein had een stel prachtige sneakers op de motorkap van zijn eigen Ferrari gelegd, die perfect bij elkaar kleurden. Het was esthetisch gezien een mooie kiek, maar daar dachten de Italianen toch anders over. Het autobedrijf nam de foto’s met de schoenen op de luxe auto als een belediging en klom in de pen.

Plein had een bericht gekregen waarin Ferrari onder andere aangeeft dat Plein schade berokkend aan het imago van het merk Ferrari, maar ook dat hij Ferrari materiële schade toebrengt. Dit komt vooral omdat de merknaam ook op de foto te zien is, waardoor Ferrari stelt dat de ontwerper Ferrari’s handelsnaam gebruikt voor promotionele doeleinden om zijn eigen merk en producten naar voren te schuiven.

Oproep tot meer foto's

Waar de meeste Instagrammers zich redelijk zorgen zouden maken en snel tot actie zouden overgaan, heeft de Ferrari-bezitter besloten zijn poot stijf te houden. De foto’s zijn nog steeds op het account te bewonderen. Zo stelt Plein dat Ferrari hem chanteert: “Dit is een gevecht voor ons recht om op onze privé social media-accounts te mogen plaatsen wat wij willen (zolang dit anderen geen schade toebrengt).” Hij roept zijn volgers op om hem foto’s te sturen van zijn schoenen bovenop luxe auto’s.

Ondertussen heeft Ferrari allang besloten stappen te ondernemen, want een rechtszaak wordt al in gang gezet. Hoewel Plein er een soort vrijheidsbeweging van probeert te maken, waarbij het wel opmerkelijk is dat mensen vooral zijn schoenen op dure auto’s moeten zetten, heeft Ferrari een grote kans de rechtszaak te winnen. Juist omdat hij het logo van het Italiaanse autohuis gebruikt, heeft Ferrari recht om zich te beroepen op het feit dat hij als derde partij hun beeldmerk niet mag gebruiken. Bovendien lijkt het, omdat de kleuren zo overeenkomen, alsof Plein juist samenwerkt met Ferrari. Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.

Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan zweeft ze ergens in de wondere wereld van entertainment of in een vliegtuig naar een toffe plek in de echte wereld. Mario...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies