Hoe volwassen gaat jouw bedrijf om met social media?

Hoe volwassen gaat jouw bedrijf om met social media?

Vorig artikel Volgend artikel

De DDMA commissie Social introduceerde gisteren de Social Maturity Test. Een test die is bedoeld om een confronterende, maar noodzakelijke discussie aan te zwengelen: is social media al wel een volwaardig onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van jouw bedrijf? En draagt social media ook echt bij aan de businessdoelstellingen?

De test geeft inzicht in volwassenheidsscores van een organisatie op belangrijke thema’s. Ook vormen de uitkomsten een duidelijke benchmark voor de organisatie.

Over de test

De test stelt vragen over onderwerpen als de inzet van data, het stellen van KPI’s, content, juridische issues, verantwoordelijkheden en kennis en is bedoeld voor de (mede) verantwoordelijke voor de social strategie binnen organisaties.

Commissie Social

De test is ontwikkeld door de twaalf social media experts die samen de DDMA commissie Social vormen. Commissievoorzitter Achmed Awad (Media Injection en The Next Ad): “Social media is nog vaak een geïsoleerd vakgebied binnen organisaties, zonder voldoende besef van eigen kennis en zonder duidelijke bijdrage aan business doelstellingen. De commissie wil organisaties ondersteunen en uitdagen bij het zetten van de volgende stap richting social maturity om zo het hele vakgebied verder te brengen.”

Slim integreren

Een belangrijke stap richting die volwassenheid is het slim integreren van social media marketing in de organisatie. Een manier voor organisaties om beter te profiteren van de kansen die social biedt.

De mogelijke issues die daarbij komen kijken, worden bevraagd in de test. Op basis van het volwassenheidsniveau worden aan het eind van de test adviezen gegeven per thema.

Uiteindelijke Resultaten

DDMA zal de (geabstraheerde) resultaten van de test gebruiken om inzichten over de sector te delen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies