Focus op kwalitatieve content: LinkedIn benoemt redactioneel team Benelux

Focus op kwalitatieve content: LinkedIn benoemt redactioneel team Benelux

Vorig artikel Volgend artikel

LinkedIn heeft zich door de jaren heen ontwikkeld van de plek waar professionals hun volgende baan vinden tot een waardevol contentplatform.

Nu maakt het in 2002 opgerichte zakelijke netwerkplatform bekend 2 nieuwe Nederlandse redactieleden toe te voegen aan het team van 65 redacteuren. Hiermee versterkt LinkedIn de focus op kwalitatieve content en kan het de 645 miljoen leden op de hoogte houden van het belangrijkste nieuws en inzichten die hen verder helpen in hun werk en carrière.

Miljoenen posts, video’s en artikelen

Er worden dagelijks miljoenen posts, video’s en artikelen gepubliceerd op de LinkedIn-feed die elk uur tienduizenden reacties genereren en miljoenen keren worden gedeeld en geliked. LinkedIn ziet een recordhoogte van de hoeveelheid interactie op de feed.

Nederlandse redacteuren

De 2 nieuwe Nederlandse redacteuren, Jolanda Heunen en Pieter Cranenbroek: "Wij gaan professionals helpen met deze dagelijkse stroom van content door zorgvuldig het meest relevante nieuws en waardevolle inzichten voor hen te selecteren. Dit doen we door originele verhalen te maken, content die gedeeld wordt op het platform te redigeren en leden aan te moedigen om inhoudelijke conversaties te beginnen."

LI-EditorialTeam
Jolanda Heunen en Pieter Cranenbroek

LinkedIn: 8 miljoen leden in Nederland

LinkedIn telt in Nederland op dit moment 8 miljoen leden. Het nieuwe redactionele team is verantwoordelijk voor LinkedIn Nieuwsflitsen, waarmee Nederlandstalige leden in een oogopslag het belangrijkste nieuws en de meningen van die dag te zien krijgen. De nieuwsupdate is gestart op 7 augustus en wordt uitgerold naar leden die voor LinkedIn de Nederlandse taal hebben ingesteld.

"Nederlandse leden behoren tot de meest actieve leden op het platform en Nederland is daarom na Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk een logische stap voor onze redactionele uitbreiding", aldus Sandrine Chauvin, EMEA Managing Editor bij LinkedIn. "Onze redactie en de content die zij creëren spelen een belangrijke rol om leden verder te helpen in de veranderende arbeidsmarkt en wegwijs te maken in de turbulente economie. We zijn dan ook overtuigd dat onze Nederlandse leden hier profijt van hebben.”

Hoe werkt het?

Om de nieuwsupdates te ontvangen, moeten leden hun taalinstellingen op ‘Nederlands’ zetten. Nieuws en inzichten is op desktop rechtsboven op de startpagina van de leden te vinden en in de LinkedIn-app via de zoekbalk.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies