Facebook opent kantoor in Johannesburg, Zuid-Afrika

Facebook opent kantoor in Johannesburg, Zuid-Afrika

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook heeft gisteren haar eerste zakelijk kantoor in Afrika geopend, in Johannesburg, Zuid-Afrika. Het kantoor zal bedrijven op het hele continent gaan bedienen. Een stap die in lijn met het streven van Facebook om bedrijven te helpen lokaal en regionaal te groeien, en Afrikaanse adverteerders en mensen beter te bedienen.

Facebook over deze stap: "Mensen willen meer en meer verbonden zijn met de wereld om hun heen en gaan op zoek naar informatie over nieuwe diensten en producten om hun levensstandaard te verbeteren. Tegelijkertijd zijn bedrijven op zoek naar betere, flexibelere en minder gefragmenteerde manieren om mensen te bereiken."

Het sociale netwerk streeft ernaar om mensen en bedrijven de mogelijkheid te geven om te delen en te verbinden en dit nieuwe kantoor is de eerste stap in het bevorderen van investeringen in Afrika en gericht op de mensen in Afrika.

Cijfers

Het aantal actieve gebruikers in Afrika is met 20 procent toegenomen. In juni 2015 waren er 120 miljoen mensen in Afrika die gebruik maakte van Facebook, terwijl er dit in september 2014 nog 100 miljoen waren. Meer dan 80 procent van de mensen in Afrika bezoekt Facebook vanaf een mobiele telefoon.

Nunu

Nunu Ntshingila-Njeke zal vanaf september leiding gaan geven aan het Afrikaanse team. Nunu heeft hiervoor gewerkt aan de uitbreiding van het netwerk van Ogilvy ten zuiden van de Sahara, een gebied van zo'n 27 landen. Ze is gepassioneerd over de rol die technologie en het bevorderen van de sociale integratie hebben in de ontwikkeling van het Afrikaanse continent.

Buiten de VS

52 procent van de totale advertentie-inkomsten komt van buiten de VS en Canada in het eerste kwartaal van 2015.

We are inspired by the incredible ways people and businesses in Africa use Facebook to connect. This momentum in Africa comes on top of strong advertiser partnerships and excellent adoption of our products across all regions. In Q1 2015, 52% of our total ad revenue came from outside the US and Canada. But we’re just getting started. Mobile is not a trend; it’s the fastest development in communications we’ve ever seen. This couldn’t be more true in Africa – where so many people are mobile-only. This new office is a significant milestone for Facebook and our teams want to partner with businesses across the continent. Africa is important to Facebook, and this office is a key part of our strategy to expand our investment and presence across EMEA. Facebook is already a central part of people’s lives in Africa, and with more than a billion people in Africa, we want to do more to help people and businesses connect.
- Nicola Mendelsohn, VP, EMEA, Facebook

[Foto via Fotolia.com]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies